martijnenelise.reismee.nl

Huskies

We zijn nog maar 2 dagen hier in het prachtige Lapland en nu al zijn we verliefd! Ons huis ligt verscholen tussen de bomen die bedekt zijn met slagroomdikke sneeuw. Bij aankomst steken we gelijk de Jägermeister in de sneeuw. Het feest kan beginnen! Het huis is sfeervol en luxe! Alle vier kruipen we op de bank met onze e-reader met een knappend vuurtje op de achtergrond.

Dan is het tijd voor inkopen! Met tassen vol komen we uit de supermarkt. Na een pasta maaltje duiken Paul en ik om beurten in de sauna. Martijn en Liek chillen lekker. Ik kan het niet laten om even poedelnaakt door de sneeuw te rennen. We hebben geen buren dus niemand in shock. Veel te leuk toch?

Om 2300 uur kruipen we onder onze dikke donzen dekbedden voor een droomloze slaap!

Maandagochtend denk ik rustig wakker te kunnen worden, maar de stem van Liek klinkt al door het chalet. Yoga voor beginners! Na een half uur is mijn lijf wakker en klaar voor de dag. Lekker! Op het programma staat een sneeuwwandeling. In het begin stoppen we elke minuut om ons te vergapen aan de prachtige natuur. De witte bomen steken af tegen de rose gekleurde lucht.

De sneeuw knerpt onder onze voeten. Wat een heerlijke ochtend. Het is een tocht van 5,8 km en hebben de lunch welverdiend.

's Middags is het tijd voor de geplande husky tocht. Voor mij het hoogtepunt van deze reis. 42 honden zitten klaar en maken een kabaal van jewelste. Het lijken wel wolven. Mijn angst voor honden wordt gelijk getest. Maar deze huskies zien er zo lief uit dat ik ze wel durf te knuffelen! Felblauwe ogen kijken me gretig aan. Na een korte uitleg gaan we onderweg en vliegen over de sneeuw! Dit is zo ongelooflijk gaaf! Martijn is de 'bestuurder' en ik zit voorin de slee ingepakt tot mijn kin. We zijn in een Russisch sprookje beland. Doctorandus P zingt mee. Trojka hier trojka daar. Gelukkig worden er geen mensen gevoerd aan de wolven.

Na een uur sleeën stoppen we midden in de wildernis. Het kampvuur wordt opgestookt. Stokken worden tot spiesen gesneden waaraan dikke worsten worden geprikt. En daar staan we dan met z'n allen om het vuur worstjes te roosteren.

Als we weer op pad gaan is het donker en is de natuur nog sprookjesachtiger. We zijn ons bewust van de bijzondere ervaring die we nu beleven! Het is ook niet te beschrijven hoe fantastisch het is.

Als we weer terug zijn vlieg ik Liek om haar nek. We waren allebei ontroerd....

Reacties

Reacties

Ontroerde Liekie

Was onvergetelijk!

Willy,

Wat een ademnemend verslag, ben er stil van. Hoe mooi kan de wereld zijn!

Lonnie

Wat een ervaring!..... Zo mooi!.... Jullie lie verdienen het!

Friedel

Beste,inderdaad een mooi verhaal!
Plannen ook een reis naar het noorden maar zijn op zoek naar infotmatie om het betaalbaar te maken...op welke plaats was jullie logement?
Zijn jullie met een organisatie geweest?

Elise

Beste Friedel
Sorry ik lees nu pas je reactie.
Wij zijn met Voigt travel geweest. Omdat dit uiteindelijk het meest praktische was. Zelf de reis samenstellen is wellicht goedkoper maar dan heb je niet het voordeel van rechtstreekse vluchten.
Wij zaten in Pan Village maar er zijn ook goedkopere accommodaties.
Groet
Elise

Friedel

Dankjewel voor de info....ik bekijk het verder....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!