martijnenelise.reismee.nl

Forest skiing

Het noorderlicht hebben we tot op heden niet gezien maar vandaag scheen voor het eerst de zon! De bovenste toppen van de bomen zijn goudgeel verlicht en zodra we wat hoger zitten zien we het bos aan de overkant baden in een gouden glans.

Iedere dag is weer uniek.

Vandaag hebben we forest ski geboekt. Een soort langlaufen maar dan op bredere lange latten waarbij je je eigen schoenen aanhoudt. Het eerste stuk gaat omhoog en na 20 minuten zijn we al nat bezweet van de inspanning terwijl het toch -14 is.

Maar dan gaan we het bos in. We volgen geen pad maar glijden door de ongerepte sneeuw. Deze is zeker een meter dik maar door de lange latten blijven we staan. Sturen is bijna niet mogelijk en je raakt snel uit balans. Als je valt zak je met je benen bijna tot je kruis in de sneeuw. En zie er dan maar weer eens uit te komen. De mini afdalingen zijn het lastigs. Toch is het wel fantastisch om zo diep in het bos te zijn. Het avontuurlijke gevoel is het gaafst. Ik geniet met volle teugen. Boven ons de strak blauwe hemel en witte toppen van de bomen en onder ons de knerpende sneeuw! Lars onze gids deelt midden in het bos warme bessensap uit en Penny wafels. En dan gaan we weer voort. Glijdend, zoekend, vallend en vloekend! Fotograferen, filmen, de lucht op snuiven en je vergapen aan de schoonheid om je heen. Helemaal te gek!

Dit moet beloond worden met de laatste fles Jägermeister.

Moesi Willy.

Wat een machtig mooi schrijven over jullie bosavondtuur, heerlijk dat je dat mag beleven, ik kan mij er wel iets bij voorstellen, hoe wonderlijk mooi! Lieve groetjes van een graag gelezen moeder, wat zal ik de reis verhalen nog gaan missen.

Elise

Voor het briljante verhaal van de jonge hinde Liek
Kopieer deze link in je adresbalk :

Lonnie

Wat fijn te lezen dat jullie ook nog een soort van wintersport beleven in Lapjesland! Xxx

cees

Wat prachtig om door de sneeuw te banjeren ,jullie zullen inmidddels een conditie hebben als een viking.
Genieten jullie er maar lekker van je kunt er straks fijn op terug kijken. dikke pakkerd X