martijnenelise.reismee.nl

Heisse Liebe

Woensdag begint beter dan verwacht. Het weer zou omslaan en er is kans op regen voorspeld. Maar bij het opentrekken van de gordijnen valt dit reuze mee. Bij een traditioneel uitgebreid ontbijtje wordt de weersverwachting voor Neustift en het Stubaital op negen sites vergeleken en uitgepluisd. Het lijkt erop dat het voor de middag in elk geval behoorlijk droog blijft! Johan & Marlies besluiten om een stuk te gaan wandelen naar een Jausenstation auf den berg en wij halen de mtb’s van stal om een relaxed stuk langs de bach te gaan toeren.

Na een lekker stukje fietsen houdt Elise het voor gezien en gaat terug naar het appartement. Ik besluit nog even verder te pedalen en omhoog een berg op te fietsen, want daar heb ik eigenlijk geen ervaring mee. Keuze genoeg ;-)

Na een minuut of 10 kom ik bij een kleine waterkrachtcentrale aan. Hierop staat een kaart met een wandelroute de berg op en weer af. Dat moet met de fiets ook best lukken. Na een flinke klim kom ik bij een eenbaans tunnel met een breed trottoir én een grote licht drukknop.

Slim van die Oostenrijkers. Volgens de bordjes is de tunnel 660 meter lang. Ook in de tunnel gaat het steil omhoog en ik ben blij als ik eruit ben. Ik kom op de hele klim niemand tegen en zo’n tunnel geeft wel een wat unheimisch gevoel. Zeker omdat zomaar het licht uit kan gaan ;-) Na het hoogste punt begint heel origineel de afdaling. Wie kom ik tegen in bocht 3? Natuurlijk J&M. Zij zijn van de andere kant de berg opgewandeld. Na een praatje en wat foto’s maken, lopen zij weer verder en ik rem verder naar beneden. Na 1 huis en twee Jausenstations houdt de weg op. Ik snap nu (iets beter) waarom er een volledig verlaten tunnel wordt gegraven op bijna 1400 meter hoogte. Nadeel. Het vervolg van de route is een karrespoor/wandelpad dat zo steil is dat ik het zelfs met mijn mtb onverantwoord vind naar beneden te fietsen. Dus wordt het omkeren of wandelen. Ik kies voor wandelen. Pas vlak voor het dorp vlakt het af en kan ik weer verder fietsen. Wel slecht voor de Strava statistieken.

Na de sportieve ochtend volgt een wat relaxtere middag. Elise en ik doen wat boodschappen bij de MPREIS, waaronder een brood van 3 kilo. Je kunt er een ruit mee ingooien. Een sontagssuppe erbij en we hebben een lekkere lunch te pakken in het appartement. Daarna moeten we natuurlijk nog even alle sportzaken van het dorp bezoeken.

Tegen een uur of 6 beginnen de dames aan de bereiding van een Aziatische maaltijd. Halverwege komen ze tot de conclusie dat ze veel te weinig pannen hebben, een blender missen en ook nog de nodige ingrediënten. Toch smaakt de kokos curry kip en eieren in een heerlijke pittige saus best goed. Dan is het tijd voor het logospel. De ware aard van de dames komt naar boven. Bloedfanatiek zijn ze. Na een ruime zege duiken we onze mandjes in, want op koningsdag moeten we natuurlijk een koninklijk bezoek brengen aan Innsbruck.

Donderdag is het pisweer. Ideale dag voor Innsbruck. Alhoewel, dat is overdreven, ook een stad is leuker met mooi weer natuurlijk. We parkeren eigenlijk naast de Triumphforte, een soort Arc de Triomphe maar dan in Innsbruck.

Als eerste bezoeken we de meest protserige Dom die je je maar kunt voorstellen. Fotograferen kost een euro, sparen we mooi uit. Hierna lopen we via de winkelstrassen en gassen naar de VVV. Na een stadskaart van 1 euro te hebben gescoord wordt de volgende stop de Hofburg. Dit is een paleis en nu ook museum van en over de Hapsburgers.

Was best leuk om te bezoeken.

Na al dit culturele geweld is het de hoogste tijd om een serieuze strudel te verorberen. Gelukkig zit het beste strudel café van Oostenrijk in Innsbruck http://strudel-cafe.at! Heel veel soorten, zelfs een aantal hartige. Leuk en lekker. Het weer wordt niet beter, maar we willen toch nog wat meer van de stad zien. We maken zelfs een rondje in het park. Na een kleine lunch in een konditorei lopen we via de winkelstraten en bezoek aan diverse (sport)winkels terug naar de auto.

Weer in het appartement aangekomen is het relaxen en ‘s avonds lekker uit eten. Tiroler kuchen mit Kalb, Hirsch, Jungziegen und Heisse Liebe.

Reacties

Reacties

Liekie

????ik ben wel nieuwsgierig naar die Heisse Liebe????.... enjoy big friends????????????

Anita

Heise liebe.... daar slaap je goed van ;)
En dat zonder dronken worden.
Veel plezier nog en goede terugreis

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!