martijnenelise.reismee.nl

Bodnant garden en Conwy Castle

Buiten is het mistig, maar binnen behaaglijk en warm.

We zijn vroeg naar bed gegaan en dus ook weer redelijk vroeg wakker. Dat is toch wel een enorm voordeel ten opzichte van een hotel. Je kunt nog heerlijk een tijdje rondkeutelen in je huisje. Rustig een appeltje schillen en aardbeitjes snijden en bakken voor in de kouwe yoghurt. Een beetje naar buiten staren in het groen en mijmeren. Een boekje lezen in alle rust in de luie stoel en plannen maken voor vanmiddag.

Ons eerste reisdoel is Conwy Castle. Een middeleeuws ‘openlucht’ kasteel, want er is nergens meer een dak te bekennen. Deze imposante vesting ligt prachtig aan zee en heeft 8 grote torens, die je allemaal kunt beklimmen. De vestingmuur rondom het stadje is nog bijna helemaal intact en kun je bewandelen.

Het zonnetje laat zich af en toe zien en de meeuwen poseren vrolijk voor de foto als ik ze dat vraag. Kopje schuin en op slechts 50 cm afstand staat madam te paraderen. Wat een joekel van een vogel eigenlijk van zo dichtbij.

Onze volgende bestemming is Bodnant garden. Een park van maar liefst 80 hectare vol met exotische bomen, sommige zijn meer dan 100 jaar oud. Er staat een sequoia van bijna 50 meter hoog, maar je vindt er ook heerlijk geurende rozen. Voor we het weten hebben we weer 8 km gewandeld.

Zoveel verbranden en zo weinig eten. Daar moet maar eens verandering inkomen. Bij Hebog’s restaurant in het schattige dorpje Beddgelert dineren we vol smaak.

Als we dan uiteindelijk in onze afgelegen cabin in het bos op de berg aankomen verwonderen we ons over de stilte. We horen gewoon onze oren suizen. Dat maak je toch nergens meer mee?

Lonnie

Moooooiii..... Jullie zijn nu al helemaal zen. Knuffel xxxx

Willy

Ik heb geen stilte nodig voor het ruisen van mijn oren!

Cees

Jullie zien nog is wat van de wereld! Dikke knuffel