martijnenelise.reismee.nl

Mooi weer in Coniston

Het is de mooiste dag van de week en wat doen wij? Uitslapen! We zijn niet vooruit te branden, maar vinden dat we er wel op uit moeten.

Na de brunch vliegen we op de fiets over het asfalt naar Coniston. Voor het uitzoeken van leuke wandelingen gebruiken we Viewranger. De bediening van de app is niet zo intuïtief, maar er staan wel mooie routes in om te downloaden. We zien heel veel mensen the old man of Coniston opwandelen. De top van de berg ligt op ruim 800 meter, maar wij blijven op zo’n 450 meter steken als we de bergen intrekken langs de coppermines. Het eerste stuk is vrij simpel over breden paden met voor ons de majestueuze bergen. Dan wordt het pad steeds smaller en voor we het weten klimmen we met handen en voeten omhoog naar een waterval. Martijn vult onze waterfles met het water dat van de berg af raast. Het smaakt beter dan het chloorwater in Coniston. Het vervolg van de route gaat langs de berg over een vrij smal pad met flink veel stenen en diepe afstappen. Omdat we met de fiets zijn gekomen heb ik geen wandelstok bij me en moet het doen met wat hulp van Martijn. Soms is het pad begroeid met gras en stap ik zonder moeite door, maar op andere punten is de route erg smal vol grote en kleine stenen en de diepte naast me behoorlijk. We doen het heel rustig en ik blijf af en toe gewoon naar beneden kijken. Beste tip ooit tegen hoogtevrees: blijven kijken!Na 2,5 uur staan we moe maar voldaan weer in het dorp en duiken de pub in voor een biertje.

Anita

? schijnt hij eindelijk eens.... maar verder mooi om te lezen hoor

Cees

Doe wel voorzichtig, voor dat je het weet lig je beneden en je knokken gebrokken. Je kruiden tuintje groeit weelderig prachtig om te zien. Tot ziens

Willy

Beter de hand van Martijn vast houden dan de stok. Wel zo fijn. Knuffel van moesie.

Liekie

Jullie komen zo terug als profi-hikerzzzz?????