martijnenelise.reismee.nl

Lofoten

Dag 1 Thuis – Oslo

Wij hebben aardige buren. De buurman heeft ons zaterdagmorgen naar het station gebracht. Uurtje trein en hoppa, je stapt uit onder Schiphol. De mallemolen van een luchthaven door en uiteindelijk eind van de middag landen we in Oslo. Het overnachtingshotel is maar een paar minuutjes lopen dus dat is ook fijn.

Na lang wikken en wegen besluiten we hier maar iets te eten. Zo… ff wennen (weer) dat we in Noorwegen zijn! Hamburgertje friet NOK 235,-. Biertje NOK 89,- vanaf…. Maar goed, dat wisten we! Elise heeft nog een crowdfundingspoging ondernomen op Instagram, de bedragen stromen binnen. We kunnen bijna weer op vakantie! ;-)

Morgenochtend vliegen we door met een binnenlandse vlucht naar Svolvaer, waar we onze huurauto oppikken en gaan inchecken in een superleuk vakantiehuis. Dit wordt ons huis en uitvalsbasis voor de komende 2 weken.

Dag 2 Oslo - Svolvaer

Ik sta te grijnzen van oor tot oor want mijn haar vliegt bijna van mijn hoofd en mijn jas is binnen no time doorweekt door de miezerregen terwijl ik net uitgestapt ben uit een piepklein propellervliegtuig, die ons zojuist veilig heeft laten landen in dit vreselijke weer op een evenzo piepkleine luchthaven op de Lofoten. Het was even een onderneming om hier boven de poolcirkel te belanden, maar de inspanning loont.

Wat heerlijk om hier te zijn en wat is het ongelooflijk hilarisch slecht weer. Even nog gauw wat boodschappen voor de komende 4 dagen doen en dan door naar ons huis.

Lang leve de hbo-opleiding van Martijn die ervoor zorgt dat we dit jaar alweer op vakantie zijn. We hebben alle vrije tijd tussen de studievakken door volgeboekt met reisjes ter compensatie van zijn afschuwelijk zware geploeter naast een 40-urige werkweek. Voor mij ook erg zwaar natuurlijk. Ik moet ook bijtanken ;-)

Maar terug naar de Lofoten. We worden heel hartelijk ontvangen door onze gastheer en gastvrouw Eric en Bettina. We krijgen een tour door het huis en een paar goede tips over de eilanden. Volgens Eric is de kans ontzettend groot dat we de komende weken noorderlicht gaan zien. Afgelopen weekend was het in ieder geval al wel raak. Vanavond met dit bar en boze weer gaat dat echter niet lukken dus kruipen we na een paar lekkere wraps gevuld met groente, gehakt en tacosaus op de bank met een boekje. Ik mis mijn lade met > 40 soorten kruiden, maar het smaakt stukken beter dan die vreselijke burgers in Oslo.

Maandagochtend zouden we gaan hardlopen, maar het waait zo’n 50 tot 70 km per uur en de lucht is nog steeds grijs en grauw. Dan maar lekker ontbijten. Ik wil Martijn verrassen met een heerlijk havermoutpapje, maar als ik het pak melk uitschenk zie ik al snel…dit is karnemelk. Gelukkig bieden een pakje crackers met jam en kaas uitkomst. Best lastig die Noorse taal.

Reacties

Reacties

Cees

Na regen komt zonneschijn moet je maar denken, fijne dagen samen. Veel plezier

Annelies

Heel veel plezier en succes met het noorderlicht!

Lonnie

Gledelig ferie, mye moro. :)

Liekie

Yayyy, lekker weer twee weken meereizen met jullie! Blijhij! En oei oei wat ben ik straks stikjaloerz als jullie dat Noorderlicht straks alsnog gaan zien? Geniet lieffies!

Willie

Weer proberen.

Martijn en Elise Sommeijer van Woudenberg

Bedankt voor jullie lieve reacties!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!