martijnenelise.reismee.nl

Chichen Itza

Chizen Itza Na een prachtige zonsopkomst en een smakelijk ontbijt stappen we in de auto op weg naar het zuiden. De wegen zijn leeg als in Noorwegen en net zo smal, maar het landschap is vlak en de natuur is hoe zal ik het noemen, ietwat rommelig. Net als de Mexicanen in het verkeer. Ze rijden niet als dolle stieren, maar zijn wel chaotisch. Onderweg stoppen we in Ek'Balam. Dit is de langstbewoonde Maya site. Gelijk ook onze eerste ontmoeting met de Maya cultuur. Indrukwekkend! Het is zoals onze zomer afgelopen jaar in Nederland, tropisch warm en extreem vochtig. Tegen 13.00 uur komen we aan in ons fantastisch mooie hotel. De entree van de hacienda is heel statig met een trap naar een grote veranda met hoge zuilen. Vanaf het terras waar we later de lunch bestellen waan je je midden in de jungle.  Als we naar onze hotelkamer lopen staan we oog in oog met een prachtige leguaan! Had ik nou maar een foto genomen. We krijgen trouwens de honeymoon suite. Op het bed en op de wastafel liggen prachtige rode bloemen en we hebben een eigen terras met hangmat! Hier heb ik mijn eerste encounter met het wildlife van Mexico. Ik stap het terras op om Martijn te filmen in de hangmat als ik een bijtende pijn voel in mijn voet. Ik kijk en daar loopt een gigantische mier (voor mierbegrippen) half kreupel te wezen. Net als ik overigens de komende paar uur want dit is een nasty bite. Van de receptie krijg ik een zalfje en een ijszak en dat is ff lekker. Ons plan is om 's middags een verkoelende duik te nemen in het prachtige zwembad. Het begint echter te hozen. Tijd dus om even met onze iphones te internetten op de veranda bij de lobby. Tegen half vier druipen we af naar onze hotelkamer waar we in de hangmat een boekje pakken. Vanavond willen we naar de nachtshow maar het onweert en regent als een achterlijke dus ook dit plan valt in het water. Het is heel raar maar al die 'tegenvallers' doen me helemaal niets. We genieten toch wel! Een laptop zoals in Noorwegen was wel een stuk prettiger typelen dan nu op de iphone met 1 vinger. Het is nu half zes en buiten dondert en knettert het. Het zal erom spannen.... Gezellig kletsend op bed is het nu anderhalf uur later en het regent nog steeds pijpenstelen! We moeten vanavond denk ik een watertaxi bestellen om bij het hoofdgebouw te komen. 

Reacties

Reacties

paul en rianne

Lekker blijven genieten, klinkt heerlijk dat hangmatje enzo...temperatuur is ws wel lekker. Hoe is ut met de giant Ant afgelopen?

SUS

Wat maken jullie een fantatische tijd door.........geweldig!!! En top dat de tegenvallers je niet sjagie maken. Goed bezig!!! Blijf vooral genieten van elkaar!!!
dikste kuzzzzzzzz ooit!!

Elise

Haaaa nachtje slapen en geen centje pijn meer! I defeated the giant ant!

pa en ma

Zo maak je nog eens wat mee! Een bijtende mier, vogelpoep op het hoofd. Maar ook een prachtige Maya site en een enthousiaste gids, hangmatjes, bruidssuite.... En regen...
Fijn dat jullie zo genieten. Ga zo door!!!!
Liefs van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!