martijnenelise.reismee.nl

San Cristobal de las Casas

Vanmorgen zag ik op accuweather niets dan regen voor Tulum in de week dat wij daar zijn, nou duurt dat nog 7 dagen maar dat kan echt niet! Dat is onze strandweek!  Gelukkig is de voorspelling voor de komende week niets dan zon!  We zitten nu langs de weg aan de oploskoffie in een onooglijk tentje maar het landschap is hier prachtig groen en heuvelachtig! Een mexicaan naast ons eet garnalen in heet water uit een sorbetglas ! Heel bijzonder zo 's ochtends vroeg! De rit naar San Cristobal de las Casas is erg mooi maar we zijn met files en al 6,5 uur onderweg! Om half 3 rijden we eindelijk San Cristobal in! Deze stad is een en al kleur! De gebouwen de mensen! Als we even later door de straten struinen merken we gelijk dat de lucht ijl is!  We zitten op ruim 2100 meter.  Gelijk maar even wat eten! We duiken een trattoria in waar di mama heerlijke ravioli met aardappel, frontina en gorgonzola in salieboter en truffelolie voor ons bereid! Sorry maar italiaans voer.... het blijft onze favoriet! De wijn, Opera prima, een Cabernet sauvignon (voor de wijnkenners) smaakt heerlijk! Het leven is verrukkelluk!  Dan lopen we weer een straatje verder. Daar speelt een stel alternatieve types op bijzondere onalledaagse instrumenten. Op de hoek zit een koffietentje waar we een cappucino drinken. Met dit tempo van consumeren zien we niet veel van de stad!  Als de zon onder gaat lopen we met samengeknepen billen terug naar het hotel! Buikkramp ai!

Liekie

. . . . . . op naar de Indiaantjes!

Veel plezier in deze super inspirerende stad! Wij denken nog regelmatig aan de tijd dat wij daar waren, voor mij iig de meest indrukwekkende plek . . . . .

Big hugs

Liekie