martijnenelise.reismee.nl

Spannende ontmoeting!!!!!

Vandaag de laatste volle dag en het is zwaarbewolkt. We besluiten naar Akumal te rijden.  Daar strijken we neer op een prachtig strand met palmbomen.  We drinken een cappuccino en zien continu snorkelaars het water inlopen.  Uh... Zullen wij ook? Voor 500 pesos, zo'n 30 euro lichter waden we met snorkelgear en al het water in.  Lastig lopen nog... Achterstevoren op flippers gaat best. Voorzichtig proberen we te snorkelen. Hand in hand is misschien wel slim want je raakt elkaar zo kwijt. De eerste 10 meter zien we zand en wier en zand en wier maar dan de eerste vissen. Blauwe, gele, grote, kleine vissen zwemmen onder ons door. Wat onwijs gaaf is dit. Na 50 meter begin ik verwoed te wijzen want schuin voor ons zwemt een enorme schildpad... Te gek!!!! Je zou het bijna uitgillen van opwinding en een flinke slok zeewater riskeren. Dit is superleuk zeg!!! Dan ontwaren we een rog voor ons. Een behoorlijk groot exemplaar. Vol ontzag staren we naar deze stingray. Met in het achterhoofd dat dit dier Steve 'amazing' Irwin zijn dood betekende. Dus een beetje onhandig peddelen we om deze rog heen.  Oneeeee, daar zwemt een giga barracuda recht op ons af! We hebben nog steeds elkaars hand beet en ik voel dat ook Martijn dit een beetje spannend vindt! Maar het is stiekum ook stoer om oog in oog te zwemmen met zo'n reuze vis.  Het strand is inmiddels dik 100 meter verwijderd en we liggen al een uur een rimpelhuidje te kweken. Tijd om terug te gaan.  Weer zien we voor ons een stingray met een 'staart' van wel een meter. Dit exemplaar was een beetje gevlekt. We hadden echt niet kunnen vermoeden dat het zo mooi zou zijn onder water zo dichtbij het strand.  De lucht is nog steeds donkergrijs als we het strand oplopen. Wat een avontuur!

wilencees

Leek ons best eng, zonder harpoen bij jullie!!!!!!!
Om te zien een mooie onder water wereld die pakken ze niet meer van jullie af.
Tot morn

Elise

Klopt we zijn er allebei nog steeds vol van.
Vandaag voor het eerst een strakblauwe lucht en dan moeten we naar huis :(
Maar ook fijn hoor. Mis jullie!
We liepen vandaag de zee in en genoten zo'n 10 min van de hoge golven tot Martijn zijn zak liet zien. Oneeeee had ie z'n iphone nog bij zich. Lol einde oefening.
Nu een bye-phone!

Tot morn!