martijnenelise.reismee.nl

Texels ontbijt

Vanavond gaan we niet met de fiets naar De Koog want het waait flink, maar pakken we de auto op weg naar dat gezellige tapastentje dat gisteravond vol zat.   Terwijl we manchego kaas eten met chutney en flinterdunne notensalami laten we de dag nog even de revue passeren: Na een heerlijke nachtrust kwam onze gastvrouw om kwart over 9 vanmorgen een mand vol heerlijkheden brengen. Verse broodjes melk en jus, kaas, komkommer, tomaat, sterven op straatworst, ham en kipfilet en wel zes soorten zoet beleg. Kortom op ons boodschappenlijstje schreven we 'boterhamzakjes' voor het maken van een lunchpakketje, want wat we niet opeten belandt vast in de prullenmand en dat vind ik eeuwig zonde. En ja je mag me ook krenterig noemen, dat vind ik niet erg.  Enfin het ontbijt nuttigen we buiten met het uitzicht over de duinen. Zeker niet verkeerd!  Het zonnetje laat zich steeds meer zien als we vervolgens naar het uiterste noorden van het eiland rijden. Daar wandelen we een rondje om de vuurtoren!  Ongetwijfeld ligt heel vrij Nederland in bikini in de achtertuin, maar hier is het lekker maar veel te fris om te zonnebaden.  Rond het middaguur duiken we weer de appelboomgaard in met een boekje en een broodje. Als ik heel even mijn ogen sluit blijk ik binnen een minuut in slaap te zijn gevallen. Ik word wakker als de zon achter een wolk verdwijnt en de wind opsteekt.  We twijfelen tussen een luiermiddag of een wandeling, maar kiezen voor het laatste. Dit bleek gelijk ook het hoogtepunt van  vandaag.  In het zuiden van de Sluftervallei hoef je niet op de paden te blijven maar mag je vrij rondstruinen, waarbij we gelijk een ongerept duin vernielden door eraf te roetsjen met flinke erosie tot gevolg. Dichterbij het water gekomen glibberen we het profiel van onze bergschoenen vol met slib en klei.  In de verte zien we de vuurtoren waar we vanmorgen nog waren. Meeuwen zweven boven ons hoofd terwijl de zon langzaam daalt..... Met rode blosjes zitten we nu aan de Sangria nog na te genieten van deze bijzonder mooie dag!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!