martijnenelise.reismee.nl

Scotland, Doune

Nog een beetje wobbly van de boot zitten we nu lekker bij te komen in good old Scotland. Het links rijden blijkt wederom echt een eitje en na een paar uur waren we in Sterling.

Bij aankomst bij de B&B hing een briefje dat ze overstroming hadden gehad en dat we waren omgeboekt naar een hotel. Wegwezen dus want het ziet er ook nog eens vies uit en het ligt aan een drukke weg.

Een geluk bij een ongeluk als je het mij vraagt want het hotel is oud maar ligt bij een leuk plaatsje Doune. De kamer stamt nog uit 1412 maar is heel ruim en heeft zelfs een hemelbed.
De eigenaren zijn ontzettend vriendelijk! Bovendien kun je hier 's avonds lekker eten.

Vanmiddag zijn we naar Doune Castle gewandeld. Het is droog en het is heerlijk om buiten te zijn. Het kasteel ligt aan een snelstromende rivier en de zon schittert op het water. Op de terugweg duiken we de Spar in voor wat frisdrank. Jemig wat een dorst dus op straat staan we het spul naar binnen te klokken............ blijkt het aanmaaklimonade.
Wisten wij veel....zoet!!! Brrrr

Als we even later in het hotel zijn en wat chatten met het thuisfront stuurt Timo ons een foto van hetzelfde kasteel. Ze waren daar 1 mnd terug. Grappig.

Nu zitten we in de pub van het hotel te wachten op beef steak pie en yorkshire pudding with beef.
We beginnen al een beetje te onthaasten!!!!