martijnenelise.reismee.nl

Scotland, the Trossachs

Vannacht zo'n beetje de klok rond geslapen. Eindelijk weer een keer.
Om half 9 zitten we lekker achter het glas in het zonnetje aan een full Scottish breakfast met tomaat, bacon, champignons, sausage en gebakken ei. Dat moeten we niet iedere dag doen.
Als we willen vertrekken komt de hoteleigenaresse vragen waar we heen gaan. Ze is enorm behulpzaam. We krijgen ongeveer een half uur lang een heel relaas te horen wat er allemaal te zien is. We moesten haar ombrengen om verder te kunnen. ????

Onderweg naar de Trossachs krijgen we soms een bui op ons dak maar zodra we een wandeling gaan maken schijnt de zon. Het waait wel verschrikkelijk hard.
We hebben vandaag ongeveer 4 stops gemaakt bij verschillende lochs voor een korte wandeling.
De wandelstokken komen goed van pas want af en toe is het flink steil.

We zijn al helemaal los van Nederland en de alledaagse beslommeringen.
Helemaal als we bij een tearoom neerstrijken aan Loch Ard en getrakteerd worden op een ovenheerlijke scone met cream en jam. Op elke golf in het meer staan schuimkoppen. Ook hier weer kletsen de eigenaren met veel humor tegen ons aan. Het is in Schotland net zo desolaat als in Noorwegen maar dat heeft de Schotten er in ieder geval niet van weerhouden om gezellig te zijn.

De laatste wandeling op Menteith hill heeft een prachtig weids uitzicht maar betekent wel flink klimmen en ineens is het flink warm in het zonnetje.