martijnenelise.reismee.nl

Scotland, Cairngorm

Niet te geloven! Een strak blauwe lucht als we opstaan. Goed geregeld! Na het ontbijt krijg ik een dikke pakkerd van de hoteleigenaresse als we ons vertrek aankondigen. Martijn wist de knuffel weer af te weren. Mazzelpik. Het lot van de kleine vrouw blijkbaar.
Het is vandaag de dag van de abdicatie maar dat beseffen we pas als we onderweg naar Cairngorm de radio aanzetten.
Wij gaan nu de echte Highlands in. Naar Carrbridge is het ca. 190 km maar we hebben twee stops gepland. De eerste is bij Killiecrankie. Daar maken we een wandeling van ca. anderhalf uur. De natuur is er minder mooi dan gehoopt maar we verbranden wel lekker veel caloriën. Ik denk dat je hier vooral in de herfst geniet. Onderweg zien we een paar sportievelingen de rivier inspringen. Gekkenhuis!
De volgende stop is bij Aviemore. Met een treintje gaan we naar het hoogste restaurant van Schotland. Het uitzicht hier is spectaculair. Er wordt hier ook nog flink veel geskied.
Weer beneden maken we nog een korte wandeling langs het meer voordat we naar ons volgende adres vertrekken.
Dit keer worden we door Dave ontvangen. De inrichting doet echt pijn aan je ogen maar Dave is erg hartelijk. Ik moet even wennen aan de hondengeur. In de conservatory lezen we een boekje en kijken zo het bos in waar het wemelt van de vogels. Hier kun je echt relaxen.
Morgen dat bos maar eens te voet verkennen!