martijnenelise.reismee.nl

Scotland, Cardhu whiskey

Als je absoluut geen contact wilt met mensen blijf dan weg uit Schotland. Want waar je ook neerstrijkt, de Schotten hebben schijnbaar een onbedwingbare aandrang om tegen je aan te praten. Voor ons als luie contactleggers is dat mooi makkelijk. We kletsen wat af hier en dat is super gezellig!
We zitten in Carrbridge in de pub bij een knappend haardvuurtje. Martijn probeert iedere dag een lokale pint uit. De locals staan gezellig aan de bar en ik heb nog geen kilt gezien potverdorie. Dan maar weer eten....voor slecht 9 pond eet je hier je buikje rond.

Het is woensdagochtend en op internet is te zien dat Nederland gisteren een leuk feestje heeft gehad.
Wij eten ons ontbijt en kijken naar de eekhoorntjes in de tuin.
Het wordt vandaag een wisselvallige dag qua weer dus op de planning staat een whiskey distilleerderij.
We zitten nl in whiskey territory.
Glenfiddich distillery ligt op zo'n 30 minuten rijden maar algauw zien we bordjes Cardhu en dus kiezen we deze whiskey distillery. De weg ernaar toe is fantastisch. Helaas is er nog geen blaadje aan de bomen te bekennen en is het gras nog dor van de winter. We vermoeden dat de zomer een betere tijd is voor Schotland, maar het weer blijkt nu juist weer beter dan gedacht.
De rondleiding in de distilleerderij is best interessant al valt het niet mee om dat snelle Schotse accent te verstaan. We knikken dus maar braaf en hopen op het juiste moment te glimlachen. Na de tour mogen we de whiskey proeven en ook nu blijken we geen fans van dit goudkleurige vocht. Toch was het een leuke ochtend.
In Tomintoul eten we een kopje waterkers soep en 's middags parkeren we de auto op een plek met een prachtig weids uitzicht over de highlands. Ereadertjes komen te voorschijn evenals een bak drop en zo vermaken we ons een uurtje.
In Carrbridge maken we nog een heerlijke boswandeling als de zon zich weer volop laat zien.
Tenslotte is het tijd voor fish n chips in de pub.
Jammer genoeg strijken er een paar engelsen naast ons neer met een grote harige naar hond ruikende hond. Ik vind dat zo niet lekker die hondenlucht tijdens mijn eten dus duiken we het restaurant in. Minder gezellig maar mijn visje smaakt hier top!
In de B&B maakt Martijn zoals elke avond een kopje van huis meegenomen Dutch blend tea. Mmmm lekker want het smaakt naar thuis maar hebben absoluut geen heimwee.
Morgen gaan we naar het hoge noorden.