martijnenelise.reismee.nl

Scotland, Castle of Mey

We liggen samen in bed te kletsen en ik claim dat ik altijd en overal acteer. Dat lijkt Martijn stug dus probeer ik hem daarvan te overtuigen. Het eindigt zoals altijd dat Martijn mijn hersenspinsels vakkundig onderuit schoffelt met als resultaat dat we samen de slappe lach hebben.
Vakantie avonden zijn vaak gezelliger dan avonden thuis voor de buis.

Het is donderdag en het is een grijze dag. Al twee dagen zien we op de borden 'heavy rain on friday' staan.
Ook vandaag blijft het niet droog.
Ach het hoort bij Schotland.

Ken je dat dat je langs leuke plekjes rijdt maar denkt er komen vast nog leukere plekjes. En als je dan uiteindelijk snakt naar koffie dan zijn de leuke plekjes nergens te bekennen en eindig je in een vreselijke plaats in een oerlelijk tentje waar de koffie ook niet deugt. Onze koffiestop eindigde in Helmsdale door ons omgedoopt tot Helmsdiep.

We vertrekken snel naar Duncansbyhead. Een van de meest noordelijke plekken van Schotland. Hier rijzen puntige rotsen uit de zee en huizen enorme vogel kolonies. Sommige vogels zijn net pinguins. Ze waggelen over de richels en maken enorm veel kabaal. De korte wandeling is ondanks de regen erg leuk.

Onze volgende stop is Castle of Mey. Hier verbleef de queen mother 2x per jaar. Ook nu nog verblijft de Prince of Wales hier soms. Dan wordt het kasteel in twee dagen tijd omgetoverd tot royal verblijf. We krijgen een rondleiding van een flamboyante man. Hij draagt een schots geruit pak en komt uit Wales en is dus prima te verstaan.
Naast het kasteel is een kleine kinderboerderij waar we nog even een kijkje nemen en voordat ik het weet sta ik met een zwart lammetje in mijn armen. Een texels schaap nota bene.

Eind van de middag arriveren we bij onze B&B. Gelukkig een ruime kamer dit keer.
Peter, onze gastheer vraagt of we zin in steak hebben. Ofcourse!
Hij claimt dat de lekkerste steak van Schotland op slechts 10 min rijden te verkrijgen is.
The upper deck is nog niet open dus duiken we de kroeg in. 'Whats a girl like you doin' in a place like this' vraagt de man aan de bar aan mij. En zo kletsen we een eind weg tot onze magen knorren. De steaks blijken inderdaad fantastisch.
Zo vergeet je dat het hier up North slechts 3 graden is en het regent.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!