martijnenelise.reismee.nl

Scotland, Caithness

Vandaag hebben we veruit de mooiste route gereden.
Ik heb gehuild zo mooi was het.
Een groot deel van de reis heeft het geregend maar het past wel bij dit desolate deel van Schotland. We zien weidse vergezichten met besneeuwde bergtoppen. In dit toendra achtige landschap lopen edelherten die nauwelijks te zien zijn met hun schutkleur.
Volgens de Schotten is het ongewoon koud nu. De wind is guur en het lijkt vandaag wel of de herfst is begonnen.

Halverwege de route over een single track road hebben we de Shin watervallen bezocht. In augustus kun je hier de zalm omhoog zien springen. Nu was het vooral een fijne koffiebreak.
Een oud Schots stel zit met een laptop op schoot te googlen hoe ze een simkaart in een ipad krijgen. Het blijkt dat ze al een hele avond aan het klooien zijn geweest. En je raadt het al, zelfs in Schotland wordt Martijn als helpdesk geraadpleegd.

Het is drie uur 's middags als we in Ullapool arriveren. De favoriete plek van onze vriend Paul. Het is hier inderdaad prachtig, maar de regen komt nu echt met bakken uit de lucht. Een klein beetje zuur is het wel nu het in Nederland fantastisch weer is.
Maar het is jullie allen gegund.

Alle foto's bij de blog zijn overigens met mijn iphone gemaakt. Ik ga er zo gelijk weer een paar uploaden.