martijnenelise.reismee.nl

Scotland, The Skye is the limit

Onze eerste volle dag op Isle of Skye en het is prachtig weer voor Schotse begrippen. Het wordt 19 graden!
Al anderhalve week in Schotland en ik kreeg via Whatsapp mijn eerste Schotse kilt te zien....op film.....in Zevenaar of all places.
Gelukkig kwam er vandaag verandering in toen een jonge Schot voorbij liep in vol ornaat. Al vond ik zijn polo shirtje er een beetje gek bij staan.

Vandaag gaan we naar the Old man of Storr. Dit schijnt een fikse wandeling te zijn. Helaas rijden we verkeerd waardoor we ons eiland rondje nu omgekeerd doen. We starten bij Fairy Glenn. Volgens een A4tje moeten we bij hotel Uig afslaan. Er staat echter niets aangegeven en zoals wel vaker deze vakantie rijden we op goed geluk over een single track road met enorme gaten omhoog en omhoog en nog hoger en je vraagt je continu af tot hoever je door zult rijden omdat je geen idee hebt of je goed gaat. Maar dan ineens worden we toch weer beloond. Fairy Glenn is Schotland in het klein. Een soort Madurodam maar dan volledig natuurlijk. Kleine meertjes en grillige rotsformaties en 'bergen' maar dan allemaal miniatuur. Echt heel grappig. We dwalen hier een tijdje rond. Dit zijn bergen die we wel goed kunnen bedwingen ;)

Onze volgende stop is Quiraing. Wat we nu zien is onvoorstelbaar. Ik heb toch al veel gereisd maar mijn mond valt open bij dit prachtige uitzicht. Langs een smalle richel kun je hier een heel eind langs de berg wandelen tot aan de rotsformaties. Het schijnt dat de aarde hier elk jaar gewoon nog verschuift, zodat ze de weg ook moeten aanpassen.
We lopen een aardig eind langs de berg en zien in de verte mensen boven op een rots staan. Het wordt echter steeds steiler en mijn hoogtevrees dient zich weer aan. Martijn zegt dat het verstandig is als we onze krachten sparen voor de wandeling bij Storr. Fijn zo'n man!

We stoppen nog even bij een waterval die zich langs steile kliffen in zee stort.

Dan komen we bij de parkeerplaats van the old man of storr. Ik heb er wel eens plaatjes van op mijn facebook pagina gezet.
De klim gaat gelijk heftig omhoog. We zijn erg blij met onze wandelbroeken en wandelstokken. Ja lach ons maar uit...maar ik ga als een speer...hoewel iedereen ons inhaalt. Mijn goddelijke lijf is hier niet helemaal voor gemaakt. Na ongeveer een uur bereiken we The Old man of Storr. We staan nu echter aan de basis van deze enorme pentakel. De beroemde foto kun je pas maken als je nog minstens anderhalf uur omhoog zwoegt en ploetert. Wij gaan vals spelen want die foto plukken we wel van internet. Ondertussen genieten we ook hier weer van het grandioze uitzicht en filmen en fotograferen er lustig op los.
In de luwte van een grote steen pickniksen we even heerlijk in het zonnetje.
Na een lange afdaling zijn we stiekum wel doodmoe.

Toch is het te vroeg om nu al naar het hotel terug te gaan dus rijden we naar Coral beach. Weer een bochtige single track road van een paar kilometer tot we bij de parkeerplaats arriveren. Nu zullen we zo wel verrast worden op het parelwitte strand. Maar we lopen en lopen en lopen en zien de zee met zwarte rotsachtige stranden vol met groene banen van het aangespoelde zeewier. Een stel met twee honden loopt ons tegemoet dus ik check even of er ooit nog een mooi strand komt. "Jahoor, nog twee heuvels over en dan zie je een magnificant white beach including seals" Zucht.... We zijn echt doodop maar nu al zover dat we nog maar even doorbuffelen. En dan eindelijk worden we beloond met een mooi uitzicht, gezellig spartelende zeehondjes en een bijzonder koraalstrand.

"kijk, daar wordt ons huis gebouwd!" Roept Martijn.
Even stel ik me voor hoe het zou zijn om hier te wonen met die stunning views. Maar ik ben blij dat ik straks weer naar huis mag. Dat betekent in ieder geval dat ik tevreden ben met mijn leven zoals het is.

We eten vanavond lekker in het hotel...als je graag vist lust dan zit je hier goed. Als niet-viseters (helaas) durven we alleen het voorgerecht met vis te bestellen. skink cullen, een heerlijk romige vissoep voor Martijn en whiskey gerookte zalm voor mij.
Na het eten drinken we nog even een borrel op het mooie leven!
Cheers!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!