martijnenelise.reismee.nl

Italie, lago di Caprioli en heel veel vlinders

Maandag zijn we na een aardig uitgebreid ontbijt vertrokken richting
Lago dei Caprioli. Dit is een klein meertje op zo'n 1250 meter hoogte.
We starten met een wandeling/klim naar een Refugio zo'n 300 m hoger. Dit vonden wij een mooie inkomer zo op onze eerste dag hier! Eenmaal boven bleek de Refugio een heel klein boerderijtje met kaasmakerij te zijn. Terwijl er geitjes in de wei dartelen hebben wij lekker geluncht aan een picknick tafel met een Piatti formagi e carne en een lekker biertje.

Na lekker uitgerust te zijn was het tijd om weer af te dalen.
Beneden zijn we nog even rond het meer gewandeld.
Onze vissersstoeltjes kwamen goed van pas. We hebben 2 uur lui aan het meer in het zonnetje gezeten met onze ereaders.

Het hotel biedt de gasten een volledig excursie programma.
Je kunt je hiervoor gratis inschrijven. De avondwandeling leek ons wel leuk. Om 22 uur gingen we met een klein clubje en gids Giorgio op pad met zaklampjes en petroleum lantaarns. Elise schijnt nog even voor vertrek met haar zaklamp in het lege koffiekopje van een meneer. 'Dat is de baas van het hotel' meldt een van de Belgen die meewandelt. 'Oja? Dat wist ik niet anders had ik hem met meer respect behandeld', zegt ze met een knipoog.
Het wordt een korte rondwandeling met hier en daar uitleg over een heel oude kerk, een voormalige discotheek en een hydrokrachtcentrale. Bij thuiskomst stonden schnapps, glühwein, hapjes en een accordeonist op ons te wachten. Heel sfeervol! Het motto voor de grappa's was 'probare, probare', jummie!

Dinsdag wilden we de nog directere omgeving van het hotel verkennen. Het boekje 'easy walks' bracht uitkomst.
Er start een wandeling net voorbij het hotel. 2 uurtjes en zelfs geschikt voor buggy's mét inhoud!
Hoe die zich over een steil bospad vol keien en boomwortels willen verplaatsen is ons een raadsel.
Wij moeten ons soms al schrap zetten in onze wandelschoenen om niet weg te glijden.
Overal bloeien wilde distels, viooltjes, margrieten en andere prachtige bloemen. We proberen de vele vlinders onderweg vast te leggen, maar ze willen niet graag poseren.