martijnenelise.reismee.nl

Bourgogne, Chaume-les-Baigneux

30-4-2016

Vanmorgen vertrokken we later dan gepland na een korte zoektocht naar mijn zomerjas.

Geen idee waar die was gebleven. Toch maar op pad met een ander (uiteraard minder fijn) jasje terwijl ik naar alle mogelijke vrienden en familie een appje stuur of de jas misschien is blijven liggen. Je denkt….laat het los….maar dat lukt natuurlijk niet. Na 2 uur rijden en krakende hersenen is het tijd voor een korte stop. Ik trek een tas open et voilà…daar ligt mijn zomerjasje…een week geleden waarschijnlijk al ingepakt. Sorry mensen dat ik jullie heb gespamd op de vroege ochtend!

De reis gaat verder en we gaan over de PĂ©age en verbazen ons over de lege weg. Zaterdag rond het middaguur en we rijden over bijna verlaten snelwegen. Ongelooflijk.

We zijn eerder dan gepland aangekomen bij onze B&B en worden door de vriendelijke eigenaren welkom geheten. Twee enthousiaste honden en een paar poezen begroeten ons nieuwsgierig. Het huis ligt helemaal van God en alles verlaten in een kleine vallei. Rondom liggen wel dorpen, maar op een aantal km afstand. We gaan gelijk maar aan de wijn (zonder sulfiet) en krijgen er schaaltjes zelfgemaakte chipjes bij. Al nippend verkennen we de woonkamer van 120 vierkante meter groot. Deze grenst aan een terras over de gehele breedte van het huis. Vandaar kijk je uit over de landerijen. Prachtig! Laat het mooie weer maar komen!

Dan is het tijd om onze ruime slaapkamer in te richten met alle rotzooi die we weer meegezeuld hebben. En we gooien er maar weer een cliché tegenaan: beter mee verlegen dan om verlegen…jaja

Ik kruip aan de eettafel voor mijn eerste blogje op de nieuwe Macbook. Nog gauw even besteld gistermiddag om 3 uur en ’s avonds al in huis. Schandalige luxe, maar wat een gemak. Voorheen schreef ik al mijn reisblogs op mijn telefoon een lamme arm tot gevolg. Later dicteerde ik de blogs, maar ik praat waarschijnlijk chinees, want ik bleef maar woorden corrigeren.

Dit is echter ideaal. Plus dit rosé-gouden juweeltje weegt nog geen kilo dus lekker licht en makkelijk mee te nemen in een reistas. Martijn heeft nog gauw voor vertrek een serietje gedownload. Normaal gaat de tv eigenlijk nooit aan tijdens de vakantie. Maar zo vanuit ons bed nog een uurtje voor het slapen gaan. Mwoh dat lijkt me wel wat.

Er komt nog een stel logeren voor 1 nacht en we eten dus samen met de eigenaren en deze nieuwe gasten aan een tafel. Het wordt een heel gezellige avond met heerlijk biologisch eten en gesprekken over politiek, geschiedenis, reizen en hoe kan het ook anders…eten.

Om thuis uit te proberen…kastanjesoep en langzaam gegaard lamsvlees. Orgastisch lekker.

1-5-2016

Als we zondag opstaan is het buiten grijs, grauw en het regent gestaag. Blijven we de hele dag in bed of gaan we toch maar even cultuur snuiven. We besluiten om naar het klooster van Fontenay te gaan. Prachtig gelegen en best indrukwekkend, maar de thermostaat in de auto geeft 3 graden aan. Ik ben niet meer warm te krijgen. Had ik nou maar gewoon die winterjas ingepakt. In de buurt is een museum over de Romeinen en de Galliërs. Een modern gebouw midden in het agrarische landschap. Een mooi museum als je van geschiedenis en veldslagen houdt. Een groep franse mannen in gallisch of romeins kostuum geven wat vechtdemonstraties. Ja die stoere mannenbenen vond ik dan wel weer interessant. Maar geschiedenis is niet zo aan mij besteed.

En een spoiler alert, Ceasar en niét Asterix en Obelix wint…..

We zouden nog even naar Flavigny, maar deze antieke stad bewaren we voor een zonnige dag.

Reacties

Reacties

Liekie

Haha leuk verhaal! Vooral van die zomerjas ????????????

Karin

Klinkt heerlijk daar. Geniet ervan en morgen meer zonneschijn! Lfs!

Cees

. Na regen komt zonneschijn, veel plezier.

Moesi

Wat leuk weer een vakantie verhaal van Jullie. Prachtig om te lezen, zo reis ik een beetje mee in gedachten. Fijn dat je je jasje weer aankunt, hopelijk wordt het lekker warm. Lieverds tot het volgende verslag kijk er naar uit knuffel van moesi.

Lonnie

Mooi verhaal!! Voortaan twee jassen mee ???? hihi...Veel plezier schatjes.

Linda

Ohhhh jongens, wat heerlijk!!!! De Bourgogne, krijg acuut heimwee...
Geniet met volle teugen van alle natuur, cultuur en natuurlijk de prachtige wijnen.
Liefs van mij xx

Elise

Bedankt voor jullie lieve berichtjes!

Anita

Bij toe dat we de telefoon gewoon beneden laten liggen ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!