martijnenelise.reismee.nl

Vermiglio

Het is drie uur ’s nachts en ik ben klaar wakker. Een penetrante brandlucht dringt mijn neus binnen. We zitten helemaal bovenin het hotel op 4 hoog dus mijn vluchtinstinct treedt onmiddellijk in werking. Eerst maar even op onderzoek uit. Klik, licht aan en Martijn wakker. Gauw mijn brilletje op. Buiten is niets te zien. We hebben twee balkons maar er is geen brand te bekennen. Martijn is ogenschijnlijk rustig en verklaart dat er geen gevaar is omdat er rookmelders in het hotel hangen. Zouden ze wel getest zijn vraag ik me af, het blijven natuurlijk Italianen. Na wat gedrentel en voor me uit gestaard te hebben besluit ik maar weer te gaan slapen. Dan word ik wederom wakker en ga rechtop zitten. Mijn linkerarm hangt als een slappe worst vanaf mijn schouder naar beneden. Nee he. Helemaal doof, geen gevoel meer in. Rustig blijven en kneden tot die vreemde homp vlees weer onderdeel uitmaakt van mijn eigen lijf. Zucht….wat een nacht.

Het is half 3 ’s middags en ik zit op een ligbedje en kijk uit over een onvoorstelbaar mooi panoramisch landschap. Ik hoor het beekje kabbelen en zie de wolken steeds groter worden boven mijn hoofd. Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken omdat het zou gaan regenen in de loop van de dag. Ondanks de slechte nacht lopen we toch vlot 7 km met wederom een hoogteverschil van 400 meter totaal. Er is geen mens te bekennen op een paar mountainbikers na. De dairy farm hoog in de bergen is verlaten. Een kwartier later als we weer afdalen naar de rivier horen we luid geklingel van bellen. Dan zien we de herder staan met zijn hond. Vlak achter hem grazen een plukje koeien en geiten. We maken wat foto’s en we roepen iets van ‘La bella et vita’…. mijn weinige italiaans dankzij een oorlogsfilm. Hij knikt minzaam en we vervolgen onze weg.

Als we terug bij de auto zijn besluiten we de kunstmatig aangelegde meertjes bij Vermiglio te bekijken. Het is een klein stukje rijden naar dit grappige park met uitzicht op de wit besneeuwde bergtoppen. Bij het skicentrum drinken we een bakje thee en een bakje pleur en lopen langs de meertjes. Dan zijn onze benen wel klaar met al dat gewandel. En nu zit ik dus hier bij het hotel met mijn laptopje en besef hoe goed we het hebben.

Reacties

Reacties

cees

Jullie zijn echt bevoorrecht om al dat moois te zien.
Elise het is prachtig hoe jij zo prachtig verwoord we zien het zo voorons.
ps.heb je de brandweer nog gebeld?
Genieten jullie maar van alles het kan nu nog over 10 dagen
is weer alle dagen het zelfde.
liefs van Moessie en vati

Liekie

Geen stressless-nacht voor jou dus Ellie? Maar gelukkig wel een stressless daggie! Zijn jullier er nog achter gekomen waar die 'brandlucht' vandaan kwam? Liefz Liekie

Brand!

Wat een scherpe neus heb jij Brand ruiken en geen Brand. Maar wel weer een romantisch dagje. Lieverds fijne avond en morgen weer een mooie dag gewenst. Moesi.

Karin

Vreemd die brandlucht idd. Niet gedroomd? Maar dat jullie het goed hebben staat als een gnoe ;) boven water haha. Wij mogen ook niet klagen trouwens. Vanavond lekker slapen maar dat zak vast lukken na zo'n wandeling. Wij gaan er morgen ook eentje doen. Enjoy!

Elise

Er is vast ergens een brandje geweest. Legaal of niet. Ons Italiaans is echter zo beroerd dat we er maar niet meer naar gevraagd hebben.

Lonnie

Hopelijk heb je vannacht goed geslapen en geen rariteiten meegemaakt. Geniet van deze nieuwe dag samen. Liefs sus. Xxx

Diana

Wat een mooie verhalen weer allemaal Elise. Ik geniet helemaal mee en kom alvast een beetje in de vakantiesfeer! Lekker blijven genieten samen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!