martijnenelise.reismee.nl

Val di Rabbi

Deze site ligt er af en toe uit dus het is een beetje behelpen, maar hier is ie dan ons volgende blog.

Bedankt voor al jullie leuke reacties!

Onze vrienden Timo en Karin zijn op dit moment ook op vakantie in de alpen en elke dag hebben we even een chat uurtje om foto’s uit te wisselen en stoere verhalen te vertellen. Wie piest het verst en wie klimt de hoogste berg op. Elke avond roep ik, ik kan wel een gnoe op, zo ook dit keer…waarop we vanaf dat moment alles wat we naar elkaar appen vergnoeten. Natuurlijk heeft het geen zin om dit na te vertellen, maar we hadden op het laatst wel alle vier de slappe lach. Non de gnoe wat melig. We mogen pas om half 8 aan tafel (gnoetver) dus drinken we eerst een biertje. Ik ga voor een radler, staat gelijk aan 2 boterhammen. Martijn corrigeert me gelijk want volgens hem zijn dat zeker twee krentenbollen met al die suiker toegevoegd en hij kiest een donker bier uit Pejo.

En dan is het alweer woensdag dus tijd voor een wat relaxtere wandeling. We rijden naar Val di Rabbi, zo’n half uur rijden vanaf Pejo. We moeten volgens de beschrijving naar parking Covel rijden en al gauw bevinden we ons op een dusdanig smalle weg dat we gelijk terugdenken aan Corsica. We kronkelen door hele nauwe straatjes van een klein boeren dorpje en aansluitend langs afgronden steeds verder en hoger de vallei in. We bidden en duimen dat er geen tegenligger tegemoet komt, want passeren is vrijwel onmogelijk. Maar dan staan we ineens bij een enorme parking waar al tig auto’s geparkeerd staan.

We gaan naar de cascate di saènt. Een prachtige waterval aan het eind van de vallei. Het is een flinke klim, maar wederom prachtig. Er zijn hier wel veel meer toeristen, maar het stoort ons niet. Overal zie je mensen picknicken langs de snel stromende rivier. We nemen lekker de tijd en snuiven de berglucht in. Dit is zoals we vakantie het liefst vieren. Midden in de natuur een klein beetje actie en lekker samen. Mijn schenen zijn aan het eind van de dag niet zo blij met al die forse wandelingen, maar ze mogen van mij niet zeuren. Ik giet er gewoon weer een radler in en bereid me voor op een ‘gala diner’ vanavond.

Reacties

Reacties

Timo en Karin

Wat hebben we gelachen hè. Als we denken aan Gnoelio Gnoeglesias, begint het weer ;) En heerlijk zo in de natuur. Wij genieten ons ook suf. Veel plezier nog en tot gnoelio! Liefs van ons!

Liekie

Hahaha lekkere gnoelio's! Fun fun & fun zo te lezen. kuzzzz Liek

Elise

Super grappig!! Vanaaf weer he! ;)

Lonnie

Lachen is zooooo heerlijk en gezond. En dan ook nog zo lekker in de natuur wandelen. Top. Dit is waar vakantie voor bedoeld is.
:) Grüss die Italiaanse gnoecio's

Elise

Moet ik ze allemaal groeten sus? ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!