martijnenelise.reismee.nl

Oostenrijk! Gaschurn

Zondag zijn we naar Oostenrijk gereden over de Brennerpas. We zijn 40 euro armer vanwege alle tolheffingen maar waren wel binnen 5 uur in Gaschurn zodat we de hele middag nog konden relaxen bij het zwembad. Tegen de avond hebben we een klein rondje gemaakt door het dorp. Even een kapelletje in en langs de rivier spazieren. Het dorp is erg mooi, met die typische donkerbruine houten huizen met bloembakken vol kleurige bloemen aan elk raam. Verder telt het dorp meer kerken dan inwoners en nog meer sportzaken.

’s Avonds worden we volgestopt met eten. We tellen wel 6 gangen! Elke dag kun je je maaltijd eindigen met een bordje verschillende kazen. Dit moest ik maar niet elke dag doen. Toen we ons heerlijk gesetteld hadden in de hotelkamer vond iemand het nodig om het EK voetbal te kijken met het geluid op 10. Waarom?

Maar dan is het maandag en tijd voor weer wat actiefs. We pakken de seilbahn in het dorp naar het bovenste station. Vlak voor we het station binnen rollen zien we twee abseilers de berg afrennen. Dat is een mooi gezicht zo vanuit de cabine. Ze glijden zo richting het dal. Je moet het maar durven.

Als we uitstappen vergapen we ons weer aan de overweldigende natuur. Het lijkt wel of we in een ansichtkaart zijn beland. Wederom bergketens zover het oog reikt.

We besluiten terug te lopen naar het middelstation. Dit is een afdaling van 540 meter over 3 km. Heel ellendig voor de knieën maar een genot voor de conditie. Het eerste stuk gaat over een breed pad, maar het laatste deel voert over een smal paadje door bergweiden en bos. Zodra we bij het mittelstation zijn pakken we de lift weer naar boven want daar was het mooiste uitzicht en een heerlijk terras. We nemen er flink de tijd voor. Pas halverwege de middag keren we terug naar het dorp waar we ons vakantiegeld verbrassen in de sportshops. Tijdens het avondeten begint het te regenen en dat houdt nu al uren aan. Komen we misschien toch nog toe aan series kijken op de laptop morgen?

Vati en moessie

Veel plezier en Zonnige dagen

Elise

Danke schön!

Lonnie

Wat een genot om zo vakantie te vieren. Viel spass! Dikke knuffel xx

Karin

Die tol is helaas herkenbaar. Veel teveel geld vragen ze ervoor. Maar heerlijk dat 6-gangendiner (en die kaasjes zijn moeilijk te weerstaan ;). En die natuur, krijg je nooit genoeg van. Enjoy!!

Liekie

Hoop dat jullie niet aan die series zijn toegekomen hoor ;)