martijnenelise.reismee.nl

Souvenirs en Kaiserschmarren

Trrrrrrrring! De wekker gaat! “We moeten vroeg op staan Tinus!” roep ik enthousiast. Hij kijkt me aan met een slaperig hoofd en zegt niets terug. Dit is zijn normale staat ’s ochtends vroeg en dat mag, maar hij moet wel opstaan, want we moeten elke droge seconde grijpen vandaag. De voorspelling is weer regen vanaf een uur of 11 dus wat mij betreft zitten we om 8 uur aan het ontbijt en staan we om 9 uur bij de bergbaan. Als we een uur later in de lift naar boven zitten zijn we zo’n beetje de enigen die actief zijn. De wolken hangen al deels in het dal. De wandeling vanaf het middelstation naar het dorpje hebben we nog niet gemaakt en lijkt ons lekker makkelijk. Het is zo’n 600 meter dalen over 5 km. tot aan het hotel. Onze knieën en ruggen ten spijt. Al de eerste meters snuiven we de vochtige wolken onze neuzen binnen. Wat zalig en vast ook goed voor de huid die zuivere berglucht. We slingeren langzaam maar gestaag naar beneden en komen nog geen mens tegen. De huizen in het dal zijn piepklein. Speelgoedautootjes rijden rond en de mensen zijn nog te klein om te ontwaren.

Begin van de week hebben we ons laten verleiden tot het kopen van een weekkaart voor 62,00 euro per persoon voor alle bergliften in de Silvretta omgeving. Die kosten moeten we er wel uit zien te halen natuurlijk. Dat zag er even somber uit met die slechte weersvoorspellingen, maar we zitten nu op 40 euro p.p. dus dat biedt hoop.

Na anderhalf uur staan we weer bij ons hotel en pakken de auto naar Schruns. Leuk even het dorp door slenteren en de Intersport in. Dan krijgen we trek in iets zoets. Geen conditorei te vinden! Dan maar terug naar ons hotel. Daar duiken we de kleine donkere maar gezellige stube in voor een bord vol Kaiserschmarren met pruimenmoes. Deze versie bevat ook nog eens rumrozijnen. Niet mijn smaak, maar ik denk dat mijn vader ze heerlijk zou vinden. Het doet me een beetje denken aan malaga ijs. Gelukkig zijn ze er prima uit te peuteren met mijn mes. Na deze machtige lunch strekken we onze benen weer voor een klein tripje naar de overkant.

Daar halen we nog wat souvenirs voor onze ouwelui thuis. Wat dat is is uiteraard nog een verrassing. Martijn stelt voor om een cadeautje voor ons aanstaande achternichtje te kopen die binnenkort het levenslicht zal zien. Slofjes met bont, lekker luchtig, grijns. Toch maar niet. Als we om 14.15 uur ons hotel weer binnen wandelen begint het spontaan te regenen. Goeie timing!

Reacties

Reacties

Lonnie

Pfff respect voor jullie. Op je vakantie adres een wekker zetten.... Nog nooit gedaan :) En dan ook nog fris en fruitig uit je bed te springen om, om 08.00 aan je Oostenrijkse bolletjes te zitten. Maar je hebt een lange dag, dat dan wel weer. P. S. Jullie nemen toch geen koebel mee hé als souvenir voor pa en ma. Zo'n bel heeft jarenlang ongebruikt in de gang gehangen. Hihi.. Viel spass xxx

Elise

Ach wat jammer...nouja dan breng ik um wel weer terug die leuke koebel met zo'n tiroler plaatje erop ;-)

Ik snap dat wel dat je geen wekker zet, maar wel of geen wekker...ik ben toch altijd vroeg wakker dus bij mij maakt het niet eens uit.
kussies

vati & moessie

Jullie zijn echte vroege vogels , stoer zo`n afdaling in de vroege ochtend . De koebel van ons is ooit goed terecht gekomen bij een boer in de Flevopolder om stropers af te schrikken!! Kaizersmarren heerlijk pas nog gemaakt zonder al die frutsels er in ,kaizersmarren zo als die bedoelt is.Nou hier regent het ook de hele dag balen,vrijdag wordt het wat beter.Jullie zijn bof konten de hele dag in de natuur en schone lucht.Geniet er maar van.Liefs van vati en moessie

Liekie

Real die hards gullie! Ik zie jullie al helemaal 'wandern' als Heidi und Peter. RESPECT! en btw I LOVE Kaiserschmarrn mit malagasmaak yeahhhh

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!