martijnenelise.reismee.nl

Lathum, Gelderland

Heel Nederland maakt zich op voor een indian summer en wij? Wij vertrekken vandaag voor het eerst met een camper naar het mooie weer. Dat hoeft dus niet ver te zijn ;-) met temperaturen rond de 30 graden.

Om kwart voor 1 stappen we in onze auto naar Baak om onze Silver Sun op te halen. Ik kies voor de kortste route en zodra we in de buurt van Baak komen worden de wegen steeds smaller tot we een bocht om rijden en een bordje veerpont zien. O nee hè daar hadden we geen rekening mee gehouden. Gelukkig staat het veer aan deze kant van de rivier en is er precies 1 plekje voor onze auto vrij. Nou is ons vakantie avontuur toch echt begonnen. Precies op tijd zijn we in Baak voor een uitgebreid instructierondje. De camper is prachtig en groot. Vooral heel groot!

Fijn om zo hoog te zitten en hij veert lekker. Om half 4 zijn we in Apeldoorn om de boel in te laden, want we willen gelijk vandaag nog weg. Als een dolle gaan we tekeer. En tegen half zes zijn we klaar. Onderweg ontdekken we dat we in de haast niet hadden nagedacht over rondvliegende spullen. Dat moeten we dus gelijk even fixen. Alles moet echt vast staan. Ook zo gehaast weggaan is eigenlijk niet slim, want we zijn alweer zaken vergeten zodat we morgen langs een supermarkt moeten.

We rijden eerst langs Zevenaar om iets weg te brengen en op te halen en dan ontdekken we dat het al bijna donker wordt en in het donker wil je niet op zoek naar een camperplek. Paul oppert de jachthaven van Lathum en dat wordt onze eerste bestemming. We vinden een mooi plekje aan het water en worden gelijk aangesproken door onze Belgische buren. Een vriendelijk echtpaar. Meneer is erg behulpzaam maar kletst ook graag terwijl onze magen nog veel harder tegen ons knorren. We verontschuldigen ons gauw want we willen eerst een hapje eten bij een prachtig ondergaande zon.

En dan breekt een nieuw avontuur aan…het slapen in de camper. Bij elke draai van Martijn wiebel ik mee en dan dat keiharde gestage getik de hele nacht. Zelfs door mijn oordoppen heen. Om kwart voor 3 gaat Martijn toch maar even polshoogte nemen. Ik hoor hem buiten grinniken. Dauwdruppels zijn het die steeds maar weer op de bumper vallen. Met een doekje is het gauw gefixt. Nu begrijp ik ook dat camperen nooit saai is.

Anita

Grinnik...... tuurlijk niet. En nog even en ook jij bent eraan verslaafd.

Liekie

Het avontuur is begonnen! Gaaf! We gaan jullie met veel plezier volgen lieve schatten????

Lonnie

Eerst is het een beetje behelpen, totdat je het onder de knie hebt en niet meer anders wil. Waarschijnlijk zijn jullie daar nu achter terwijl ik met terugwerkende kracht jullie verhalen lees.

Elise

@Lonnie hahaha pakte toch iets anders uit kan ik zeggen nu we weer thuis zijn.