martijnenelise.reismee.nl

Richting Heidelberg

Heute, reisetag. Mijn personal reisleidster heeft het plan opgevat om cultureel te doen en naar universiteitsstad Heidelberg te gaan. “Want daar is het zulk mooi weer en blijft het de komende dagen het langst prachtig weer” aldus mijn personal reisleidster. Kleinigheidje, met 30 graden plus door een stad laufen……. Enfin, dat is voor later.

De rit begint, na een soepele start routineus in en rondom de camper, gelijk met een leuk bergachtig klimmend weggetje. Na ongeveer 300 meter, in een dorpje, kunnen we niet verder, want er zijn twee jongens aan het laden (of lossen) en hoe goed ze hun bus ook langs de kant geparkeerd hebben, wij kunnen daar echt niet langs. En ik kan ook niet voor of achteruit, tenminste niet zonder dat het heel spannend wordt. En voor de goede orde, aan de andere kant kwam een Duitser met z’n pkw aanrijden en die wilde er ook niet langs, dus het ligt niet aan stuur kunsten of ruimtelijk inzicht. Verder is rijden met zo’n groot apparaat eigenlijk best eenvoudig. De luxe van automaat helpt daar ook zeker aan mee.

De rest van de reis verloopt voorspoedig ook als we gelijk al geconfronteerd worden met 10 haarspeldbochten. Net voor 12 uur komen we al aan op onze volgende bestemming, een dorpje met camping aan de Neckar nét voorbij Heidelberg.

2 Km voor de camperplaats/camping is een supermarkt en daar fietsen we al zingend heen. We kopen wat sla en toebehoren en peddelen terug.

Na de lunch zoek ik mijn sleutels. Shit, kan de fietsslotsleutels niet vinden! Uit m’n zak gevallen? Waar dan? Na een speurtocht vooral rónd de camper besluit ik de rit terug te fietsen flink op de weg te loeren en eventueel na te vragen bij de supermarkt of er sleutels gevonden zijn.

Heen en terug, niks! Toch nog een keer mijn gangen nagaan….. en levert niks op. Kan het niet uitstaan en loop de camper in om de autosleutels weg te leggen, wat ligt daar?

Ga het niet eens meer uitspreken…

De rest van de dag relaxen we onder de luifel met een boekje en wat lekkers te drinken… En mijn personal reisleidster besluit dat het misschien niet het meest handige moment voor een cultureel stadsbezoek is met gevoelstemperatuur 34. We kunnen altijd later in de week nog even die kant op. We kijken wat er in de buurt is, goh een heel groot natuurgebied genaamd Odenwald (https://nl.wikipedia.org/wiki/Odenwald). Staan we al (bijna) in. Een volgend adres is snel gevonden, zelfs met zwembad! Dat wordt het plan voor morgen. Herrlich!

Reacties

Reacties

Moesie.

Leuk verhaal Martiijn, ik ken dat sleutels kwijt, zo frusterend maar blij als een kind als je ze terug vind. Verder lezend hebben jullie het geweldig, vooral de lekkere drankjes spreekt mij aan. En ook met een camper er op uit lijkt mij geweldig. Lieverds een fijne dag en tot morgen weer een avontuur verhaal.

Liekie

Dat van die sleutels . . . . . klinkt als . . . . . overkomt mij uhhhhhh dagelijks ;)
Klinkt allemaal bijna als zeilen, zo heerlijk! Geniet!

Wanda

Heerlijk zo'n vakantie waarbij je alles even kan vergeten...
Lekker gezwommen?

Lonnie

Wat een boffers waren jullie met overmatige zonneschijn!!! Dat is pas echt vakantie vieren met zulke temperaturen. Dat past bij camping life...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!