martijnenelise.reismee.nl

Krumbach

Weer super leuk om jullie reacties te lezen! Het heeft even geduurd maar hier het vervolg van onze reis.

Op dinsdag reizen we in een uurtje naar Krumbach. De camping in Odenwald valt een beetje tegen, maar het is te warm weer om nog iets anders te gaan zoeken. Bovendien hebben we een zwembad en een bos voor de deur dus dat zou voldoende moeten zijn. Gewoon in het wild kamperen kan natuurlijk ook, maar stroom en sanitair zijn toch wel erg fijn bij meer dan 30 graden. De douche in de camper is een optie, maar deze is in hobbit formaat. Ik heb in ieder geval geen zin om bij thuiskomst daar nog lang op te moeten boenen.

De douche grenst aan het kingsize bed dat prima voldoet overigens! Dat bed is echt fantastisch en groter dan ons bed thuis!

De camping staat vooral vol met vaste staanplaatsen en wij als kortkampeerders mogen helemaal achterin recreëren. We hebben de luifel aan de zonkant geplaatst onervaren als we zijn, maar het is hier zo rustig dat we onze ligstoelen en tafel op een plekje aan de overkant onder een boom zetten zodra de zon op ons eigen ‘terras’ brandt.

We fietsen na aankomst in 5 minuten het dorp in naar de plaatselijke supermarkt. Bij ons in Nederland zie je deze kleine winkeltjes bijna niet meer. We slaan wat frischkäse in en een komkommer. De broodjes laat ik links liggen, want de eigenaar pakt ze met blote handen in voor de klant voor ons en zit daarna aan zijn haar en aan het geld. Jammer dat ik toch altijd overal van bewust ben. We fietsen nog even de ‘berg’ op naar de kerk op het hoogste punt in het dorp om een berichtje naar huis te kunnen sturen. We hebben geen internet en zelfs het mobiele netwerk laat het afweten. Toch handig om thuis even te laten weten waar we zitten.

Nu is het tijd om echt te kamperen. We flansen zoals gezegd een Griekse salade in elkaar die verrukkelijk smaakt onder de late zomerzon!

Dan trekken we onze wandelschoenen aan en lopen het bos in achter de camping. We doen een klein rondje waarbij ik de rugtas met 2 liter water omslinger. Martijn kijkt me vol verbazing aan.

s Als we er genoeg van hebben fietsen we even later naar het zwembad. Het water is niet verwarmd maar we zijn zo verhit dat we er toch lekker in plonzen. Er zwemt een oude man baantjes. Wat zit er toch op zijn grijze haar? Ik kijk nog eens goed en ontwaar een enorme libelle op zijn hoofd. Het insect blijft zeker 3 baantjes zitten en de man heeft duidelijk geen idee. Tenzij het zijn huisdier is, maar ik heb nooit eerder vernomen van een band tussen mens en libelle.

Als het avond wordt koken we ons potje rode kool met gebakken aardappeltjes en spek. Smaakt prima met een flesje Merlot malbec. Ik weet niet of Rudolf dit ook onder zijn makkelijke maaltijd schaart, maar het is in no time klaar en er is weinig afwas. We buiken lekker uit met onze boekjes onder de boom.

Woensdag staan we om 07.00 uur alweer naast ons bed. Lekker ontspannen maken we ons ontbijtje en pakken daarna de fiets naar het kerkje in het dorp. Een flinke klim gevolgd door een wandeling van 6,5 km door het vlakbij gelegen dorpje. Niet al te ver, maar met die hitte prima. De rest van de dag brengen we weer ontspannen door onder de ruisende berkenbomen.

We zijn deze vakantie nog geen enkele keer uit eten geweest dus daar gaan we vanavond verandering in brengen. Ssssssssnitsels!!!

Diana

Mooie berichten weer! Lekker genieten daar (ik krijg ook weer helemaal de kriebels)...

cees

Fijn om te horen dat jullie het zo naar je zin hebben.
Het lijkt me ook heerlijk om in zo`n omgeving te vertoefen.lekker luieren,een stukje fietsen foureren en eten,dit is vakantie vieren.Heel veel plezier en geniet er van.
Liefs van Moessie en mij

Liekie

Ben benieuwd hoe de ssssssssnitsels gesmaakt hebben ;) . . . .

Elise

Jullie kunnen elk weekend nu op pad Diana! Dat is de luxe van een eigen camper!
Paps en mams wij toeren nog lekker even verder door het zwarte woud.
Liek de sssssnitselssss haalden het weer niet bij Rosies. Helaas... ;-D

Anita

Mooi hoor. Zo te lezen genieten jullie!

Lonnie

Ik ben bijna jaloers bij het lezen van jullie verhalen. Met Een camper toeren moet ook maar eens op de bucketlist...alhoewel ik het betwijfel of deze ook op Stef zn lijst zal staan. ...