martijnenelise.reismee.nl

Camperreis Freiburg

Terwijl de schnitzel van gisteravond nog zwaar op de maag ligt pakken we heel vroeg ons boeltje weer op en vertrekken zuidelijk naar Freiburg. Om half 12 komen we aan na een vrij saaie rit over de snelweg en checken in bij een camping aan de rand van de stad. We pakken gelijk de fiets naar Freiburg. Het is net alsof je in Amsterdam rijdt met tringelende trams en druk verkeer. Hier en daar ontbreken er fietspaden en zo manoeuvreren we naar de Altstadt. Onze wandelschoenen nemen het van hier over voor de komende 8 km. Ze brengen ons door de mooie straten waarbij we als eerste de grote kathedraal betreden. In deze enorme kerk met prachtige glas in lood versiering branden we kaarsjes voor alle dierbaren die zijn heengegaan en voor lieve mensen om ons heen die het nodig hebben. <3

Dan is het tijd voor een Schwarzwalderkirschtorte. Daarvoor is het noodzakelijk dat deze van de beste conditorei van de stad komt. Google is your friend! Al snel vinden we een prachtige zaak die al 100 jaar lang heerlijke taarten bakt. Smullen!

Vele shops en geslenter verder strijken we neer op een terras bij de kerk voor een echte Duitse maaltijd. Dat scheelt ons vanavond weer smorrelen. Met grote stangen bier schuiven we weer een zware maaltijd naar binnen. Voorlopig even genoeg. Als we terugkomen op de camping blijkt dat er aan de overkant van de weg een schutters-verein zit. Wat een geknal. Maar wij hadden een knalgoeie dag dus we maken ons er niet al te druk om. Als we om half 8 ’s avonds nog geen trek hebben besluiten we de derde maaltijd maar gewoon over te slaan en de camper in te duiken. Terwijl de regen zachtjes tikt oriënteren wij ons bij kaarslicht op de volgende route. De weer apps en camping apps worden geraadpleegd en er wordt een route bepaald door kleine dorpjes richting….. morgen vroeg maar weer verder kijken want de luiken vallen dicht.

Moesie.

Wat een prachtig verslag! Het lijkt alsof ik een sprookjesboek lees. Lieverds vandaag weer een leuk dagje gewenst. Knuffel van moesie.

Wanda

Spannend, zo'n cliffhanger.....

cees

Wie reist beleefd nog is wat,mooi om te horen en te zien.Geniet er van Goeie reis

Elise

@Wanda alles om de lezers te binden ;)

Lonnie

Heerlijk wat een genot die stangen bier ;).