martijnenelise.reismee.nl

Köwerich aan de Moezel

Stromende regen op het dak van de camper, zonder pauze, uur na uur. Het blijft gestaag gieten terwijl wij onder zeil zijn. Het begon al in de loop van de avond en heel vroeg in de ochtend loop ik door de regen onder mijn pluutje in korte broek naar het sanitair gebouw. Ik ben verbaasd als ik al twee vrouwen voor de spiegel zie staan. Het is kwart voor 7! Blijkbaar zijn er meer gekken die de regen zo snel mogelijk willen ontvluchten.

Het douche ritueel vind ik echt totaal geen probleem. Alleen het zorgen voor droge voeten voor het aankleden valt nog niet mee. De vloer is vies, je slippers zijn drijfnat en je handdoek op de grond gooien is hier geen optie. Als een ballerina sta ik te balanceren op 1 been terwijl ik voorzichtig mijn voet droog. Dan met de grote teen de slipper licht aantikkend terwijl ik onderwijl die ene broekspijp als een panty opstroop. Uiterste concentratie is vereist als ik mijn been opzwaai en mijn voet zo snel mogelijk de pijp in wil piepen. De korte wandelbroek is een goede keus. Eerder had ik een joggingbroek aan, maar die pijpen zijn niet zo soepel en dan gaat het soms wat stroef met het risico van omvallen. Vandaag ging het goed. Als ik de camper weer instap zie ik dat Martijn de havermoutpap al klaar heeft. Ik kan zo aanschuiven. Kopje thee erbij en binnen no time zijn we gereed voor vertrek.

Ons reisdoel is de Moezel. Daar is het weer beter en we zijn weer iets dichter bij Nederland. Na 2,5 uur rijden komen we om half 11 al aan bij de camperplatz midden tussen de druivenranken. Prachtig plekje in de natuur voor slechts 8 euro per nacht. Links van ons staan Britten en rechts Zweden. De ontvangst is wat komisch want we worden te woord gestaan door een vriendelijke man. Dan ineens brult de eigenaresse met een zware rokersstem iets vanuit een andere ruimte over platz 19 en 20. Even later horen we het toilet doortrekken en de bewuste dame stapt uit het toilet en blijft met de zware kraakstem tegen haar man praten terwijl ze ons volkomen negeert. Martijn en ik zeggen allebei met onze vriendelijkste stem gedag en dan realiseert ze zich dat ze niet al te gastvrij is dus ze knikt ons wat schuchter toe. Al grinnikend lopen we terug naar onze camper. Martijn zet de luifel uit en pakt de stoelen terwijl ik me ook druk maak met niets tot het tijd is voor de lunch. Biologische erwtensoep en een broodje. Het smaakt aardig. De zon wil nog niet erg doorkomen, maar het is hier tenminste warmer en droger in Köwerich.

We stappen op de fiets en rijden langs de Moezel naar het volgende dorp Leiwen. Hier fietsen we wat door de straatjes met wijnaanbidders jaja en wijnaanbieders (auto-correct) Weingut en Sektgut en ontdekken een supermarkt en een bakker. Dwars door de wijnvelden en langs een leuk kapelletje rijden we weer terug naar onze camper.

De rest van de middag lezen en rommelen we wat rondom de camper.

Tegen de avond bereiden we weer een gezonde maaltijd terwijl we zicht hebben op een fantastisch mooie lucht.

Lekker dagje zo!

Reacties

Reacties

Wanda

Heerlijk verbeeldend en herkenbaar weergegeven. Knuffels.

Wanda

P.s. Die salade ziet er heerlijk uit (hmmmm).

Karin

Klinkt heerlijk, camperen, die vrijheid..geniet ervan. Hopelijk goed weer nog deze week!

Elise

Wanda en Kaatje lief jullie reacties!

Robert

Schaterend van het lachen, hier. Die 2e alinea vind ik werkelijk geweldig!!!

Robert

Je staat NAAST je fiets, Martijn.

Elise

Hij stond heel vaak naast zijn fiets Robert!
Namelijk te wachten op zijn vrouw ;)

Diana

Wat een mooie camperplaats. Moeten we onthouden, want ook wij zijn inmiddels fan van mooie (natuur)camperplaatsen langs de Moezel (en de Rijn).
Het verhaal van het douchen klinkt heel bekend. Ook daar leer je vanzelf allerlei trucjes voor :)
Veel plezier nog!!!

Lonnie

Grappig te lezen dat jullie nu ook gezond eten! Van havermout , salades en tot speltbroodjes. Mmmmm

Elise

Ja alweer zo'n drie jaar eten we gezond!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!