martijnenelise.reismee.nl

Peer Gynt Veien

Gisteravond een bijzondere verjaardag gevierd tussen de bloemkoolkapsels. Vlak nadat we ons gesettled hadden aan een tafeltje kwam een buslading 80plussers het restaurant binnen. Binnen no time waren de gestoomde groenten en hapslikwegvleeslapjes verdwenen.

Tijd dusom ons terug te trekken in de hotelkamer. Na een vreemde nacht waarin het niet donker leek te worden....zitten we al zo hoog in Noorwegen?....zijn we na het ontbijt een eindje gaan toeren met de auto. Een mooie route over onverharde wegen langs meertjes en ongerepte natuur. Een bord met het woord BOMweg leek iets te vragen over tol betalen, maar alles is hier in het Noors en die taal beheersen we natuurlijk niet. Schouderophalend zijn we doorgereden. Er was immers geen kip te bekennen. Wel hier en daar wat schapen langs de kant van de weg.

Vanmiddag gaan we een stukje wandelen.

Alle informatie in het hotel is in het Noors. De noren zijn best vriendelijk, maar wat afstandelijk en als we vragen om wandelroutes krijgen we een kaart met mountainbiketrails. Het wordt dus wederom behelpen. Ach waar je hier ook kijkt of loopt het is allemaal prachtig dus we maken ons niet al te druk.