martijnenelise.reismee.nl

Thema: water(vallen)

Ondanks een korte nachtrust zijn we vanmorgen vroeg uit de veren want het is droog...en dat hadden jullie vast niet gedacht na het lezen van de titel van vandaag. De voorspellingen waren slecht maar het bleef vandaag zowaar droog.

Ons eerste reisdoel is Magalaupet, een korte wandeling over een smal steil pad leidt naar een kloof in de snelstromende rivier. Hier heeft het groenblauwe water de rotsen helemaal uitgesleten. De noren doen niet aan veiligheid. Overal moet je je zelf zien te redden. Geen gelikte paden of bewegwijzering. Ook geen afzettingen. Gelukkig zijn we allebei echte helden. Not...

Ons volgende reisdoel: de watervallen van Amotan. De meest eenvoudige rondwandeling duurt 1,7 km maar heeft een hoogteverschil van 150 meter. We hebben er een uur en een kwartier over gedaan.

We hebben allebei voor het eerst een bergwandeling gedaan waar je echt moest klimmen en klauteren langs diepe afgronden. Touwen en kettingen helpen ons af en toe de moeilijkere stukken te overbruggen.

De natuur is hier weer prachtig en de waterval spectaculair. De foto's vallen tegen door hetsombere weer, maar vanaf hier is het uitzicht fantastisch!

‘s Middags lunchen we bij een gezellig cafeetje waar de koffie zalig is en de worteltjestaart nog lekkerderderder. Tja en dan moeten deze eind dertigers natuurlijk even bijslapen....We worden wakker door een enorme onweersbui.

Het eten is hier trouwens niet echt geweldig. We krijgen bijvoorbeeld vanavond Hoki vis te eten. Dat is notabene diepvriesvis uit Nieuw Zeeland!!! Om het een beetje op te leuken ligt het in een rode pesto ratatouille. De mensen aan het tafeltje naast ons vinden het eten heerlijk dus we knikken maar instemmend mee.

Vanavond moet het Nederlands elftal voetballen. Ik geloof dat we het hier kunnen ontvangen dus we gaan maar eens kijken hoe ze het doen....

Liekie

Gaaf die watervallen! En volgens mij hebben jullie het heerlijk samen. . . .
Wat een pracht al dat groen. En de rust!

En vanavond kunnen julie een Noorse Neut nemen op Oranje. Ze hebben het eigenlijk aan mij te danken dat ze gewonnen hebben gisteravond, in vol ornaat inclusief oranje hoed en oranje beesie van de Appie heb ik ze als 12e man aangemoedigd, samen met 16 miljoen andere Nederlanders hahahahahaha. . . . .

Geniet ervan schatten!

Dikke kus
Liekie (en Paul natuurlijk)

Ellie

Hahaha ik had dat wel willen zien!

Vandaag regent het pijpestelen dus we liggen lekker te luieren. Die noorse neut lusten we wel!
Roomservice!!!!!!

Niek

Heey elise en martijn jammer dat jullie er niet bij zijn vandaag, (maarja dat komt nog wel een keer XD)
hartstikke bedankt voor het kaartje en nog heel veel plezier in het mooie noorwegen.

Gr Niek!