martijnenelise.reismee.nl

Van de regen in de drup

Lekker zo'n dagje uitslapen en luieren, maar tegen een uur of 11 's ochtends zijn we het zat en gaan ondanks het regenachtige weer toch op pad. We lopen een wandeling aan de voet van de berg . Het heeft de hele nacht en ochtend geregend dus de wandelpaden lijken wel snelstromende rivieren. Af en toe worden we geholpen door een houten krat, maar vaak is er geen oplossing dus puzzelen we ons een weg door het bos. We willen geen natte voeten halen. Op een gegeven moment kies ik het donkere bos terwijl Martijn het pad blijft volgen hinkend over de stenen, die spekglad zijn....en jahoor daar stuitert dat lange lijf tegen de vlakte. Alles zeikend nat natuurlijk. Ik ook bijna want ik pies zowat in mijn broek van het lachen.

Na drie kwartier zien we in de verte een dier staan....eerst is het rendier, dan een koe, vervolgens een geit en als we tenslotte op 4 cm afstand zijn blijken het schapen. Ze zijn nogal schrikkerig dus lopen ze de rest van de route voor ons uit en wij volgen. Handig hoor!

En dan alweer een snelstromend waterballet recht over ons pad . We staan wat te klooien. Hoe gaan we hier nou overheen...Ineens verschijnt daar een jonge Noorse godin. Die zal het wel weten....inderdaad gewoon cross country vol gas door het water....

Het is weer tijd voor ons favo tentje in Oppdal waar we de lekkerste cappucino's drinken met een ovenheerlijk broodje. Dit hebben we wel verdiend na zo'n boswandeling.

Een tip voor iedereen die naar Noorwegen gaat: boek vooral geen Halfpension hotel want er zijn echt voldoende eettentjes en supermarkten. Het HP eten is echt niet fijn!

@Niek: leuk te lezen in een van de reacties dat je een gezellig verjaardag hebt gehad!

Liekie

Boehoe, jullie houden niet van regen! Gewoon heel hard wensen dat het stopt met regenen. . . . . .

Greetzzz
Liekie

Elise

Lieve Liek, het is erger als het in een mooi weer land regent dan hier...geloof me! We vermaken ons prima en hebben het meer droog en zonnig dan regenachtig....maar blijf maar wensen!!!!