Hemsedal

Het zonnetje schijnt vandaag volop en het is 19 graden. Veel prettiger dan die verschrikkelijke warmte die er in Nederland schijnt te broeien. Ons volgende hotel ligt in Hemsedal. Een skioord in de winter. Onderweg doen we een van de best bewaarde staafkerken aan in Borgund.

We kunnen al om half 11 in Hemsedal zijn, ware het niet dat er een enorm rotsblok (groter dan een bulldozer) midden op de weg ligt. De weg schijnt half te zijn ingestort dus we zien grote trucks af en aan rijden met puin om de weg te repareren. Na een half uur is het eindelijk zover en kunnnen we doorrijden.

Met de Hemsedalcard krijgen we fikse korting op de stoeltjeslift die ons naar een van de bergtoppen brengt. Apart om zo zonder skies aan in de lift te stappen. Normaal heb ik totaal geen moeite met de hoogte, maar zonder sneeuw ziet alles er veel enger uit. Martijn is juist relaxter zonder sneeuw, want hij hoeft zo dadelijk boven niet te presteren. Hahaha daar komt ie nog wel achter. Er is een korte wandeling uitgezet voor families met kinderen, maar voor ons ook een prima tochtje. Er is niemand te bekennen zo rustig is het overal. We trakteren ons nadien op Noorse pap bij de ‘skistube'. Apart spul wat op smaak gebracht wordt met suiker en kaneel. Onderwijl komen er steeds meer mountainbikers de berg op. Eerst de fietsen in de lift en daarna de bikers zelf. Zij storten zich naar beneden over de voormalige skipistes. Ziet er redelijk gewaagd uit.

We hebben nog voldoende tijd om een bezoek te brengen aan een boerenbedrijf. Even knuffelen met de koeien en de geitjes en rondwandelen door de omgeving.

En nu relaxt in de hotellobby een beetje internotten! Nederland staat 1-0 achter tegen Brazilie. Blllh!

Terwijl ik upload wordt het 1.1....beter!

pa en ma

Wat heet broeierig!!!!!!! Het is op ons balkon 39, 5 graden!!!!! Wat heeft Noorwegen toch een prachtige natuur, GENIETEN JONGENS! Fantastische fotoos.

Liekie

Weer even bijgelezen! Wat prachtig allemaal wat jullie te zien krijgen, ziet er allemaal even mooi uit. Moeite waard volgens mij om een keer op het verlanglijstje te zetten.

Dikke kussies
Paul en Liek

paul

En ondertussen zitten we in de halve finale!!! Yeah....
Leuke verhalen en prachtige fotoos....:) Kus

wilencees

Wat fijn dat jullie zo genieten van de rondreis,De foto`s geven aan hoe mooi het er is,ben best jaloers.
Hier kun je later, op deze reis, echt op terug kijken .
Nog fijne dagen,liefs

Jeroen van woudenberg

Ziet er goed uit...
Wanneer gaan jullie naar het strand ?
Groet Jeroen.

wil

Mooi kerk-hof zou daar wel eens willen wandelen met tante Riekie. Ik wil daar wel liggen, maar heb al een graf.