martijnenelise.reismee.nl

Oslo

Tijdens de rit naar de grote stad zien we een Moose langs de weg lopen. Het blijft gaaf om zo'n dier in het wild te zien. De autorit duurt ongeveer 4 uur naar Oslo. Martijn noemt het Onslow (van Keeping up appearances), grappig wel, maar het bier is hier hartstikke duur dus dat gaat niet op.

We hebben vandaag onze eerste dag doorgebracht in Oslo. We zijn verschrikkelijk onthaast en gewend aan ongelooflijk veel rust en ruimte en hadden een cultuurschok verwacht. Maar dat valt eigenlijk heel erg mee. Eerst maar eens met de metro naar het Aker Brygge, een prachtige nieuwe wijk aan de haven van Oslo met gezellige terrasjes, loungebars, winkels en boulevards. Het is eigenlijk strandweer Jeroen mocht je dit nog lezen ;-P), maar we vermaken ons prima in de stad.

Beetje flaneren, wat eten op het terras, foto's maken en ten slotte een wandeling naar het Opera House. De foto's van dit staaltje architectuur spreken voor zichzelf.

Ik denk dat we alle Nederlanders naar Noorwegen op vakantie moeten sturen. Het is zelfs in de stad vrij rustig terwijl het vandaag zondag is, bovendien zonnig en zo'n 23 graden. We begrijpen er niets van. Het hoogseizoen in de zomer is van eind juni tot half augustus. We zitten dus midden in de piek. De slanke blonde Noorse dames lopen er trouwens erg zomers bij in minishorts en jurkjes, komt dat zien!

Hoera! We hebben geen halfpension in Oslo, dus duiken we om 19.00 uur op het terras van een Italiaans tentje waar we genieten van een geweldige pasta.

Morgen gaan we met de boot naar Bygdoy voor een bezoek aan het maritiem museum en misschien ook nog het viking ship museum. Maar ik wil de pootjes wel fit houden want er moet ook nog gewinkeld worden!!!

Ik heb overigens Martijn gevraagd of hij verhaaltjes wilde typelen, maar hij vindt het wel prima dat ik het doe. Hij zit wel in de eindredactie en heeft het laatste woord zoals altijd.

Mark & Linda

Lieve luitjes, wat een prachtige foto's en mooie verhalen. Het ziet er werkelijk beeldschoon uit allemaal. Geniet nog en tot snel! Liefs van ons xx

wilencees

Fijn dat jullie heel huids in oslo zijn aangekomen,geweldig dat jullie zo genieten en wij van de foto`s en verhalen.
Nu nog de laatste jump naar huis .
Goede reis, liefs en dikke kus