martijnenelise.reismee.nl

Maritiem

Het is prachtig weer in Oslo!

Met de Oslo card kun je vrij reizen met bus, metro, tram en boot en ook de musea zijn gratis. Heel handig. We varen naar het schiereiland vanaf Aker Brygge voor een bezoek aan het Fram museum, waar het enorme poolexpeditie schip ‘Fram' tentoongesteld staat. Een replica van het zeehonden bontpak van Amundsen konden we ook even aaien.

Een paar meter verder ligt het Martitiem museum. Het is erg boeiend, maar vooral ook mooi tentoongesteld allemaal.

De halve middag zitten we in heerlijke loungebanken aan de boulevard met uitzicht op het fjord. Het is met het zonnetje in het gezicht echt genieten.

Dan is het weer tijd voor een wandeling naar dé winkelstraat van Oslo. Het shoppen is te duur, maar de gebouwen, de sfeer....het is gewoon een geweldige stad! We lopen nog even de dom van Oslo binnen, maar daar was een mis bezig en dan vind ik het altijd een beetje ‘dom' om als een toerist rond te gaan lopen door zo'n kerk. Het bleef dus bij een vluchtige blik.

Als we de winkelstraat zijn uitgelopen horen we een big band spelen. Het blijken amerikanen die hier een concert komen geven. Klinkt goed en ik film gelijk even een stukje voor vaderlief die daar wel van houdt.

Ons laatste bezoek vandaag is aan het koninklijk paleis. Een kijkje nemen in het paleis is mogelijk, maar de lijst met dingen die je beslist niet mag tijdens deze tour is zo lang dat we er maar vanaf zien. Het is ook geen erg mooi paleis en aan de voorkant ligt een groot ‘plein' met rode gravel....Ik mis alleen nog een tennisnet en witte lijnen.

Het eind is in zicht....morgen de laatste dag in Noorwegen en dan 's avonds op de boot.

We gaan een bezoek brengen aan het vigelandsen beeldenpark. Dat moet echt prachtig zijn.

Bedankt voor al jullie leuke reacties en hopelijk tot heel gauw!

Liekei

Te prachtig allemaal! Als Noorwegen ooit een tropisch klimaat krijgt gaan wij er alla minute naartoe hahahahahahaha

Tot snel schatjes.....

liefs
Liek

Elise

uh.....ben er bang voor Liekie, hoewel het steeds zo tussen de 18 en 25 graden is geweest behalve als we natuurlijk het hooggebergte in reden waar het soms 14/15 graden was. We hebben ook regelmatig in de zon gezeten dus we mogen niet klagen.
Lees dat wij nog even getrakteerd worden op 30 graden in Nederland.....jij bent vast in je element ;P

Dikke kus van ons!!!