martijnenelise.reismee.nl

Excellente!

Ik was door het thuisfront al gewaarschuwd maar de kans is vrij groot dat ik moet bijbetalen wegens overgewicht.
Martijn ligt dubbel van het lachen als hij ziet hoe strak mijn bloesje zit. De drukknoopjes staan nu echt op knappen.
Ik ga onmiddellijk op rantsoen en veel mountainbiken volgende week.

Vandaag ben ik gemasseerd op het strand. Dat was super ontspannend.
En dan een fruitcocktail: excellente! Hét stopwoordje van de Dominicanen.

Maandag half zes gaat de wekker voor onze eerste en enige excursie deze vakantie. Met een half uur vertraging omdat sommigen geen klok kunnen kijken vertrekken we met de bus. Het is zo'n 3 uur rijden en we zien het landschap en de dorpjes en steden voorbij trekken. Alles lijkt op Mexico maar de mensen zijn donkerder.
We stoppen bij een haven alwaar een catamaran motorboot ons naar een plek op zee brengt bij Catalina island waar we mogen snorkelen. Dat lijkt best eng zo midden op zee maar eenmaal in het water valt het wel mee. De stroming is enorm hier en de golven zijn hoog. We moeten bij de boot in de buurt blijven van onze gids. Het onderwaterleven is er retesaai. We klauteren weer aan boord en rusten wat uit.
Vervolgens zien we een groep richting de kust snorkelen en later vraagt onze gids of we het oude kanon ook gezien hebben. Duh! We moesten toch bij de boot blijven! Dat ging niet als gepland. Ach dan snorkelen we wel bij het strand straks.
Eén stel was trouwens in een school kwallen gezwommen en zij zaten onder de bulten. Ze heeft de hele reis geklaagd over jeuk! Sielug!
Op een gegeven moment vragen we ons af wat er met dat bezoek aan de grootste kathedraal van de Carribean is gebeurd. Nooit gezien. Stond wel op het programma.

Enfin na bijna twee uur varen we naar de andere kant van het eiland met het beloofde mooie witte palmenstrand. Ok dat lijkt op dat bij ons hotel hahaha. We duiken op twee bedjes en snorkelen wat. We zien een paar simpele vissies om onze voeten en dat is het dan. Dit is geen spectaculaire excursie tot zover.

Om 1 uur is het buffet geopend.
Simpel voer maar honger maakt rauwe bonen zoet.
Daarna duiken we nogmaals in zee om langs de rotsen te snorkelen. Jaaaa hier is het een stuk leuker. Wat simpel gelig koraal maar ook veel meer vissen. De mooiste was een grote zwarte met gele banen. Jeweetwel. Ja zo één!

De overtocht met de boot naar vaste wal is echt hilarisch. De golven zijn metershoog en het zeewater plenst iedereen nat. Luis onze gids zwaait met een enorme fles rum en probeert ons te voorzien van rum punch en cuba libre terwijl hij als een dronken piraat zingt. De sfeer is erg gezellig! En iedereen zit onder de cola want de boot schommelt als een gek.

Dan is het tijd voor de saaie terugrit. Deze blijkt het laatste uur echter alles behalve saai als we in een tropische regenbui belanden. De wegen zijn veranderd in rivieren en de enorme gaten in de weg lijken wel Koi vijvers die de chauffeur probeert te ontwijken. Eindelijk zijn we bij het hotel en rennen we door enkeldiep water naar onze kamer.

Dichte schoenen verplicht in de eetzaal lol. Martijn vraagt zich af hoe hij dat straks gaat doen.
Het hoost en hoost en hoost en de volgende dag... precies cocktails and sun at the pool! Life is good!
Inmiddels zijn we weer veilig thuis!

Zus

Mooie fotos.........om jaloers op te zijn ;-). In iedergeval zijn jullie heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg uitgerust!!!!!!!!!! Toppie. Tot morgen!!

liefs kuzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Liekie

Heerlijk relaxed ziet dat er allemaal uit! Jullie kunnen er weer een maandje of twee tegenaan hahaha ; ). . . .

Hopen jullie snel weer te zien.
Kissies
Paul & Liek