martijnenelise.reismee.nl

Het ijskoude noorden

Voor de Game of thrones liefhebbers… wij gaan beyond the wall!

Het is de afgelopen weken steeds rond de -30 C in Fins Lapland en zondag reizen we af naar dit ijskoude noorden. Brrrrrr

Bijna een jaar geleden waren we samen met Liekie en Paul plannen aan het maken voor onze 5 jarige huwelijksreis. Elk jaar doen we samen wel iets speciaals op onze huwelijksdag op 10 november met onze lieve vrienden en getuigen. Dit keer moest het echter wel iets heel bijzonders zijn. Iemand opperde Fins Lapland en we waren alle vier verkocht.

Een romantischer plek is er bijna niet.

We hebben de reis uitgesteld tot januari omdat dit de meest ideale maand is vanwege de verse pakken sneeuw op de boomtoppen en het poollicht. De zon komt bijna niet meer boven de horizon en het schemerlicht reflecteert op de witte sneeuwlaag. De sprookjesachtige paars-blauwachtige gloed wordt wel Kaamos (poollicht) genoemd.

De voorbije maanden hebben we pas sessies gedaan met thermo ondergoed en in Liekies geval zelfs verwarmde bodywarmers. De vaseline en dikke wanten liggen al in de koffer.

Zelden zoveel voorpret gehad voor een vakantie en dit weekend is het dan eindelijk zover.

We zouden het leuk vinden als jullie met ons mee reizen naar Lapland.

webcam:

Liekie

Ik reis meeeeeeee!!!!!

Elise

Gaaf! Zonder jullie is er niets aan! ;)
Lees ook:

Madelon

Ooooooooooooooo dikke shit!!! hihihi.Wat zullen jullie een onwijs gave vakantie ervaren!! Ik reis ook mee....
Veel plezier!!

Myrthe

Gaaaaafffff!!! Dat zal me een mooie reis worden!
Heeeel veel plezier!

Groetjes Myrthe

Cees

Het lijkt wel een voorbereiding voor een elfstedentocht met al die thermokleding.Dit wordt voor jullie echt genieten ,bof konten, Goeie reis!!!!!!!!!!!!!!!!

Mama.

Hebben jullie nog een plekje vrij in de koffer?

Jeroen

Top ! Have Fun !!

Paul

Veel plezier en geniet van al het moois. En lekker lol trappen samen met ijs duiken of -vissen enzo ????
Ik hou de boel wel ad gang bij de belasting..????

Mark en Linda

Geniet met volle teugen van al het moois!

Elise

bedankt voor al jullie lieve berichtjes!
X

Robert en Henriette

Spannend, gaaf en koud. Brrrr
Veel plezier!!! Xxxx

WilenCees

Wat lief een Eskimo vrouwtje met hel blauwe ogen.
Het was hoop ik geen hond in de pot,maar wat dan wel.
Wij zien jullie genieten in de sneeuw en Jagermeister PROOST!! Veel Liefs van Wil en Cees

Willy

Hebben jullie de fles al leeg?