martijnenelise.reismee.nl

Top Gun

Wat doe je als je je benen een beetje rust wilt gunnen? Juist! Je gaat winkelen in Keswick een stadje op ca. 1 uur rijden van onze cottage.De windy road voert ons langs meren en door steeds ruiger wordend landschap. We genieten in stilte tot we ineens een enorm kabaal horen. Een seconde later verschijnt recht boven ons hoofd een straaljager die voor onze ogen een halve slag draait en zijwaarts tussen twee bergen door vliegt. Het is niet uit te leggen zo spectaculair. ‘Zoooo dichtbij!!’ roept Martijn. ‘Ja, ik kon hem zo uit de lucht plukken!!!’ , antwoord ik met de verbazing nog op mijn gezicht. Nooit eerder hebben we een straaljager zo laag zien vliegen en zo’n manoeuvre zien maken. Topgun is er niets bij.Enfin dit is dan ook gelijk het meest noemenswaardige van deze dag. We drinken in Keswick een bakje koffie en thee in het zonnetje op het terras en lopen wat doelloos door de winkelstraten. Kopen allebei een nieuw shirtje en rijden weer terug naar Coniston. 's Avonds eten we thuis een salade en bakken een enorme stapel pannenkoeken en bereiden ons alvast psychisch voor op een hele dag regen.

We worden niet teleurgesteld dinsdag, want het komt met bakken uit de lucht. ‘Zullen we tussen de middag warm eten?' vraag ik. ‘Dan heb ik gelijk iets te doen namelijk.’ Ik rooster drie paprika’s in de oven en bij gebrek aan bakpapier lig ik vervolgens een half uur later op mijn knieën met mijn hoofd in de oven vol stress de bodem te boenen. Had ik dat thuis ook maar steeds zo consequent gedaan, want de zwarte aanbak plekken, verdwijnen als sneeuw voor de zon. Ok terug naar mijn improvisatie maal, want ik heb geen saus in huis dus de geroosterde paprika’s samen met 6 ontvelde minitomaatjes staan ca. 45 minuten te pruttelen. Ik smoor twee preien met knoflook en zout en peper en kook wat rijst in kippenbouillon. Als laatste gaat de sirloin steak in de pan voor 90 sec. aan elke kant en dan is het tijd om alles op de borden te kwakken. We wanen ons in zuid europa met zo’n lunch. Je vergeet zowaar dat het cats and dogs regent.

De middag brengen we door in Ambleside een mooi stadje met Victoriaanse huizen en meer dan 10 outdoorwinkels, die we allemaal hebben bezocht.We hebben nergens ter wereld zoveel wandelaars zien rondlopen als hier in het Lake District. Het is gewoon een plaag.

Als je dan tenslotte ’s avonds door de schattige kleine raampjes van de cottage naar binnen gluurt zie je twee mensen weggezakt in de bank met een bakje thee in de ene en een spannende thriller in de andere hand. Engelser wordt het niet.

Reacties

Reacties

Cees

Culinaire vakantie? Lijkt me ver weg van een strandvakantie., smakelijk eten.

Willy

Eng voor een moeder om te lezen elise, een straaljager zo laag over jullie koppies, jullie hebben toch wel gebukt? Ook wel spectaculaire om te zien, nog een paar daagjes genieten van jullie bijzonder avontuurlijke vakantie. Weer thuis hoop ik op jullie persoonlijke verhalen, nog fijne dagen, liefs van moesie.

Elise

Ik kijk er naar uit om jullie weer te zien!

Lonnie

Wat een heerlijke vakantie. Jullie maken van elke dag een feestje! Vooral doorgaan.... Xxx

Paul

Mooi omschreven, zo herken ik meteen t Lake District ! Geniet van de typische " English way of Life"

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!